|
|
|
|---|---|
|
Om man inte vill ha en baslåda i bagaget av någon anledning, kan man göra så här: Jag har monterat ett DLS CLASSIC CA21 2x100W slutsteg på högnivåutgången, och det blev förvånansvärt bra ljud och tryck med ett DLS 6,5" kit i hatthyllan. Rent och klart ljud, utan några störningar. Detta steg är mycket enkelt att koppla in, då man endast behöver koppla högtalarkablarna, samt matning från batteriet. Remotekabel behöver ej användas, då steget slås på då det automatiskt känner av signal från högnivåingången. | |
Fredrik1981 |
Hej! Vad kostar ett sånt slutsteg och vad fick du tag i det ?? MVH Fredrik |
|
Det kostar ca 2200:- Det är ju en ny modell, och det är inte alla som har det på lager, men jag köpte mitt hos den lokala bilstereohandlaren, som tog hem det. |
|
|
vad är det för nytt med högnivåingång? finns väl på många steg, mds har 2 stycken, ett för 800 och ett för 1500:- det går dessutom på alla steg, bara att köpa en adapter som omvandlar högnivå till lågnivå. sen förstår jag inte riktigt meningen med att sätta dom bästa högtalarna i hathyllan. ljudet ska komma framifrån, ingenting annat, klart kör du dom som basar så är det ju en sak. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Det är väl ingen här som påstått vare sig att det skulle vara något nytt med högnivåingång, eller att man skall ha de bästa högtalarna bak!? Det som skiljer detta slutsteg från andra, förutom att DLS är bättre än många andra enligt tester, är att remotekabel ej behöver användas. |
|
|
jo visst, det kan ju vara bra, men ganska meningslöst tycker jag, man ska ju ändå dra kablar, då är det ju inte mycket extra jobb att dra en 0,75mm2 kabel extra, om man använder sig av lågnivåkabel så brukar det ju dessutom sitta där redan. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
Fredrik1981 |
Till Oh2000 Har du någon anning om hur man monterar bort högtalarna fram i en E46 ?? Har testat utan att lyckas.. MVH Fredrik |
|
dannej- Du har rätt, skall man ändå dra lågnivåkabel, så drar man givetvis även remotekabeln. Men grejen är tyvärr den, att den standardmonterade Business-stereon saknar lågnivå! För att göra det bästa av situationen, på ett enkelt sätt, får man köra på högnivålösningen. Fredrik1981- Lossa dörrsidan, så är det inga problem att byta högtalare. |
|
|
ja, om man itne vill bygga om stereon för dyra pengar, det är ju givetvis den bästa lösningen, att koppla in slutsteget på lågnivå innan själv slutstegsdelen på stereon, annars förslorar man ljudkvalite i omvandlingarna, kanske inte hörbart. men man behöver ju inget speciellt slutsteg för det, det finns som sagt adaptrar på www.brl.se, mds har säkert också. den lösningen kostar någon 100 lapp bara. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
| dannej, vad har du för erfarenhet av billjudsbygge i E46? | |
|
Fredrik, kolla den här sidan för en utmärkt instruktion med bilder: Länk |
|
|
Henrik A> inte särskillt mycket, hurså? [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
| Om man inte vet något om ämnet tycker jag det är bättre att hålla tyst än att häva ur sig en massa arroganta påståenden. Att döma av dina inlägg ovan drar jag slutsatsen att du inte vet som mycket om problematiken kring E46:ans Business-stereo. Sök på forument så förstår du varför... | |
|
Ha ha. den där instruktionen angående borttagning av dörrsida var ju ganska rolig. Tänkte bara på att den som behöver en instruktion med bilder utförda på de sättet ska nog inte ge sig på att ta bort dörrsidan över huvudtaget. |
|
|
ööö, ok. vad är det jag har skrivit som är felaktigt då? kan du berätta det kanske? vad jag vet som har du flesta stereo aparater utgångar, och dom går till högtalarna, inte för att jag vet om det är så på den stereon, men det kanske är trådlöst eller så kanske högtalarna sitter inbyggda i stereon, eller? [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
| Jag håller nog med B10biturbo394. Att få bort en dörrsida klarar en dresserad apa! ;-) Men att få dit den igen på ett bra sätt är lite svårare. Vore intressant om de påpekade den problematiken också. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.