|
|
|
|---|---|
|
Har bestämt mig för att köpa en M5'a Men när man läser här så blir man lite fundersam, för varje tråd jag läser om M5 E34 så blir jag mer och mer tveksam. På en del låter det som att man helst inte skall köpa en sån om man inte är rik och perfektionist. Endast bilar i 100% orginalskick är bra bilar osv. Har ju sett många kring 45-60 000, men snart vet jag inte om jag vågar köpa en sådan efter vad man läser här. Tanken är att behålla bilen 1-2 år, sen byta upp sig. Eftersom jag inte är perfektionist kan jag leva med t ex Bilsteindämpare och icke orginalfälgar m.m. Mina största krav är skinn samt AC, samt gärna en 3,8. Jag söker alltså ingen bil i toppskick utan kan lugnt tänka mig några skavanker (det är ju trots allt en gammal bil nu). Köper jag en så kommer jag inte heller lägga oproportionella belopp på att återställa den till orginalskick osv. Hjälp mig att resonera lite för och emot! | |
|
Det viktigaste är att inte stora reparationer ligger nära till hands, det är min åsikt, motor, låda, stötdämpare är dom dyra delarna se till att dom är okej. Jag skulle kika på Schnitzer: s gamla, Daytonaviolett-92: a, samt den Diamantsvarta 93: an som jag sett ett flertal gånger på och omkring Lidingö, där den också hör hemma. Länk 92... Länk Länk 93... Länk Mvh Stephan |
|
Stekaren |
Ha en 15 papp i back up för reparationer så är det bara tuta och köra :) |
| Kolla vad du får för pris på försäkringen till att börja med... Har ingen erfarenhet av motorerna, bara hört att 3,6 är att föredra då 3,8 är tunn i godset? Men som sagt, hörsägen. | |
|
Jag kollade försäkring för ca ett år sedan och det var inte så farligt på mig, antar att vi bor på ett bra ställe enligt bolagen. Så den biten är lugn I slutänden får väl skick gå före 3,6/3,8 men det hade varit kul att ha en 3,8- Stephan: Schnitzers fd ser ju ok ut. Denna har en snygg färg annars Länk |
|
| Jag gillar fälgarna, dom är så j**** snygga. Nu får jag väl stylingpolisen på mig, men med "Volvo 960" bakljusLänk blir den såå tuff! Throwing Star är nästan värt 60k bara det. | |
| Ursäkta, det blev inte många rätt i den länken. | |
|
jag tror helt klart att Schnitzers fd. bil är an av de bättre bilarna för det priset. Nästan så priset är lite för lågt för den bilen. Såg den förra sommaren och den är i riktigt bra skick, med mycket utrustning. Har dock hört att ac:n ev. inte fungerar, fasst priset är helt rätt ändå. Skulle jag vara ute efter en M5 i den prisklassen så skulle jag inte tveka utan åka och kolla på den direkt. Riktigt mycket bil för pengarna. Jag vill även påstå att det gåt att hitta bra ex. av M5 för väldigt lite pengar. Har själv hafft 2st som var riktigt billiga i inköp och som inte hade några större fel förutom att de saknade servicebok. Man behöver dock ha en buffert på runt 15-20k ifall något dyrt skulle hända. |
|
|
Den gröna (Länk som det refereras till tidigare i tråden är snygg på bilderna. Någon som har tittat på den bilen? // Jim Profit |
|
|
hall112: Precis, klimaten funkade inte. Berättade precis allting jag visste om för han som köpte min f.d. M5 och givetvis då om klimatanläggningen. Han sa att han kanske kunde fixa det så man kan ju höra om det är grejat, om man är intresserad dvs. Ganska så mycket påkostat, men det var ändå fin när jag köpte den från Tyskland. Motor och växellåda går mycket bra, i alla fall när jag hade den. Monterade på oranga blinkers osv. Ser väldigt bra ut! Finns massor med kvitton som jag skickade med, etc. //Schnitzer M5 1995 Limousine: Länk |
|
|
Kan varmt rek. att köpa en M5 så länge den är bra i skicket ! Det som kostar mest på våran M5 är försäkring & bensin men det är inga höga kostnader (before iorfs helt på vad man jämnför med). Våran bil har/går klockrent och har gjort det i alla 7 år vi har ägt den. Ett par tusen är väl alltid bra att ha över ifall det skulle vara något. Om du är osäker, ta med någon som är duktigt + skulle vilja slå ett slag för Schnitzer hemsida - Där framgår de vanligaste felen på dessa bilar - vilket stämmer till 99.9% enligt egen erfarenhet. www.e34m5.se Lycka Till ! |
|
|
Japp, ska försöka göra lite uppdateringar med tiden. Svårt när det är studier och jobb som krockar med allt. Vill ju ha lite ledig tid också :) //Schnitzer M5 1995 Limousine: Länk |
|
| Måste säga att jag tycker Schnitzers gamla är grymt snygg. Lite småsugen blev man. I like den där inredningen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.