|
|
|
|---|---|
| Hej. Vilket chiptrim skulle ni välja till en ny 535d touring? KCR verkar ha ett bra rykte. Vågar man satsa på ännu mer effektökning som verkar finnas i Tyskland hos vissa trimfirmor (inom rimliga kostnader)? | |
| Jag skulle rekomendera chiptrim istället för box även om jag själv köpt en kcr-box för ett tag sedan. Chip från itsfun eller ess är mitt tips. www.esstuning.com www.itsfun.nu. Chip påverkar på laddtryck mm medens box endast sprutar in mera diesel | |
|
Ett tips är ju att läsa denna tråden Länk |
|
|
Motor1; Hör med 'OLISEN' här pá forumet som bokade in tid för en optimering/ommappning hos ItsFUn, men dá de skulle mappa om bilen visst fick problem, eftersom de inte kunde 'komma in' i styrenheten via BDM porten.... Enligt teknikern 'hos ItsFun sá har han hört att BMW visst blockerat tillgáng till styrenhetn genom 'sedvanliga' BDM-porten (enligt OLISEN). De försóker visst lösa det pá annat sätt nu..... Har själv kört med en sk effektbox (MEHRLEISTUNG) vilket gick mycket bra!! Kunde verkligen personligen märka en rejäl effektökning, acc-tid, samt sluthastighet (+25km/h). OLISEN provade dock samma sak pá sin 535dA 2006 men fick problem..... Lycka till! mvh marineutter |
|
| Kolla på dieseltech.se | |
|
marinuetter: Det stämmer inte. Vi har gjort ett gäng nya 535D. Det är något specifikt med just denna boxen. MVH/ Qvarnis |
|
|
Qvarnis; Ok, ber om ursäkt! Tack för uppklarandet! Hade jag boot i sverige hade jag mappat om hos er, men det blir Kempower här i Belgien.Qvarnis, känner du kanske till Kempower. De verkar vara 'aktiva' i sverige ocksá...? Bra, dáliga.... mvh marineutter |
|
|
Kempower: Ingen aning vilka det är. Men nere på kontinenten slår de oftast oss här hemma på fingrarna, tyvärr oxå prismässigt, ofta två elr tre ggr priserna men duktiga. MVH/ Qvarnis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.