|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har precis beställt en ny 535d. Har kryssat i M-sportpaket och den lev. med 18 tum dubbelekerfälg. Är det ok att byta sommardäcken till vinterdäcken med samma dimension på denna fälg? För att sedan lägga på 19 tum till sommaren? Isåfall med vilken dimension? Har ni förslag på 19 tums fälg? | |
| 18" vinterdäck går, frågan är bara hur breda de är. Antar att de minst är 235 bak i alla fall. Vilket gör det lite svårt att få dubbade däck. Men om man är villig att lägga ut en slant på dubbfria 18" så ska det absolut fungera. | |
wowwe |
Jag har vinterdäck på mina 18" och det går hur bra som helst. Jag kör orginal dimension 245-40-18 på Conti S810TS |
|
Hej ! Jag har också beställt en 535D Touring 2007 med M-paket. Jag sålde mina 18´fälgar och beställde nya 19`fälgar (BMW orginal med däck) från www.salesafter.de till halva priset. Du kan även beställa vinterdäck där till superbra priser. Företaget är jätteseriöst och däcken levereras hem till dörren, för mig tog det bara 5 dagar. Lycka till ... Vänliga Hälsningar Stefan Sundström |
|
|
Jag skulle rekommendera dig en Oz-fäg. De har mindre än halva vikten än motsvarande BMW-fälgar och det gör under för den ofjädrade vikten. kolla mer på http:://www.oz-racing.com Oz Superleggera är en legendarisk fälg som dessutom sticker ut sådär lagom mycket. Mvh Asken |
|
|
Tack för tipsen. Toppen med bra tips från likasinnade. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.