|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nyligen köpt mig en E30 320 87:a,med lite smådefekter. Har problem med att varvräknare/kyltempmätare/vakuummätaren inte fungerar. Servicelampan lyser konstant men ändrar antalet lampor den lyser med från och till. Vid ett tillfälle hoppade varvräknarnålen upp till 5000 rpm för att fastna där,gick sedan ner till noll då motorn stängdes av. Nu har jag läst lite och förstått att det antingen handlar om ett chip (som ska vara till servicelampan) eller att det ska finnas batterier på baksidan som kan vara slut? Vill gärna få lite teorier om vad det kan vara,alternativt hur jag ska åtgärda det här? Michél | |
|
Tjena! Sök lite på "si-batterier" så hittar du lite att läsa....skulle nog tro att det är dom som spökar! ///Robban |
|
|
Jo,jag hoppas att det är dem! Kan de påverka att min temp.mätare inte fungerar med? Bränslemätaren fungerar men pendlar upp/ner från och till. |
|
|
jag har ungefär samma problem som mig bara det att tempmätaren hoppar lika mycket som bränslemätaren och det är inte lite irriterande att veta om bilen verkligen är så varm som den visar ibland eller inte. tänkte själv prova att byta SI-batterierna nån dag men det kan nog dröja har jag en känsla av |
|
| som sakt si-batterierna har samma fel på min å ska åtgärda de snarast. fick tippset att kolla på www.elfa.se men du måste ta ut batterierna först å kolla vilken sort de e för de fanns tydligen 2 olika sorter av si-batterierna. | |
|
Ingenting att dra på.....bara och sätta fart :) jag beställde mina batterier hos en lokal HiFi-butik. Skulle tro att det är 1,2V Nickel Cadmium uppladdningsbara AA batterier ni ska ha. ///Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.