AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.311

Motorn läcker olja fast jag bytt toppapackning 2 gånger!!

bm
20
bmwmannen77
bmw 325i coupé 1993
Tjenna!!
Någon som vet ?? vad jag gör för fel .
Jag har renoverat toppen på min 325a ock har satt på den igen med ny toppa packning ock nya toppa bultar ock dragit dem som man ska (30 newton sen 90 grader sen 90 grader till!!! men ändå läcker det ut olja mellan topp o block där bak!! Snälla någon som vet vad jag gör fel??!! behöver hjälp............:)

jocker18@home.se
aluminiumtopp...skev av överhettning....försöka få den rak genom svarven, men vad jag har förstått så är det VÄLDIGT lite man får ta....

tyvärr vet jag inte hur, bara att den till stor säkerhet är skev

WmB SoundZ
bm
20
bmwmannen77
bmw 325i coupé 1993
Tja. Jag har fått den planad ock allt vid renoveringen ..så det ska?? inte va det som spökar.
själv tror jag att jag dragit den för lite...men vem vet?? //bmwmannen77
Drog du bultarna ifrån mitten och utåt?

Mvh
Patrik 325i -92
Lägg i flera packningar.

önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87
BMW-Yoda
Säker på momentet där? Tycker det låter lite.

BMW-Yoda
Momentet stämmer iallafall med M20 motor,vet inte vad det skall vara på M50 motorn men det låter lite..
Hoppas att det löser sig.
Vad kör du med för olja?,kan rekomendera Q-state 20-50 olja,det är en raceolja som många ban och rallybilar använder.

bengan

BMW,vad annars?
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
30 Nm + 90grader + 90 grader är helt korrekt (enligt BMW). Kollat så det inte är en spricka i toppen?
/Thomas
bm
20
bmwmannen77
bmw 325i coupé 1993
Hmm..Kann va nåt sådant..eller nån jävla blind plugg i toppa jäveln!!oj vad jag blev upprörd..he he Jävla mög bil..Nä så ska man väll inte säga ..Ska i alla fall lämna in den nästa vecka..orkar inte mer nu..har typ bott i garaget i 3 veckor nu..NU FÅR DET VA NOG!! he he ja ja jag tackar för hjälpen i alla fall.E det nån som har nån mer teori så SKRIV bara jag e tacksam för alla ideer...m v h matte/Bmwmannen77

Ti
608
TimS
325i -88
nån som vet hur det gick med den där?

har samma problem nämligen..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.