AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.209

Vilka låsbultar är bäst?

Har precis tagit ut bilen från vinterförvaringen och satt på nya 19"-are. Vilka låsbultar ska jag välja för att göra det så svårt som möjligt för bovarna?

Länk
Köp låsskruvar med invändiga splines. Utvändiga dito gör det lätt för tjuven att slå på ett passande järnrör kring skruven.
Jani at KM
MCGARD UTAN TVEKAN!!!

M3VLIG
Nån som vet var jag hittar McGard i Stockholsområdet?

Länk
Soton
Köp inte dom med nyckel. Bara att ta en mejsel och hamra lite så är det problemet löst! Det märkte jag efter att plåtslagarn lagade min krockskada :o)
Soton: Vad menar du, har inte alla låsbultar en nyckel?

Nån som vet var i Stockholm jag kan hitta MCgard?

Länk
Fick höra att bmws orginal bultar ska vara bland de bästa, de är så hårda att man inte kan slå på en hylsa utan att knäcka den.....själv har jag bmws orginal + annat märke...alltså dubbla.....och fälgarna kvar...

*Allt eller inget*
Soton
MalteK:
Menar sådana bultar med en riktig nyckel som säljs av bmw handlarna... (Typ hänglås nycklar).
Då är det bara att trycka in en mejsel i nyckelhålet och hamra så lossnar det.
OK, tackar för tipsen. Har hört att Kleeblatt gör bra låsbultar, nån som har provat dom?

Länk
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Till BMW´s orginal låsbultar behövs det en torx nyckel för att lossa bulten.När man köper satsen får man en mutter som är som en tprx nyckel i ena änden och vanlig mutter i andra ändan.har detta på min M3:a......

Mvh Ricke
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Orginal är väldigt bra enligt min gummiverkstad. Mcguard skall finnas hos en däckiahandlare, om inte annat kan dom ta hem dom. Jag åker 18" Schnitzaer och det sitter orginal och ett extralås på det. Larm med nivåsensor och backupsiren är aldrig fel...

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Tack ska ni ha, imorrn är det jag som åker och köper en extra uppsättning låsbultar.

Länk
st
3.456
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Du kan köpa McGard på Vanadis gummi på Ynglingagatan och deras pris är 500 kr.
Köpte en uppsättning BMW original, med invändiga splines. Funderar på att köpa ytterligare en uppsättning, antingen McGard eller Kleeblatt.
Med tre låsbultar får man väl anse sig ha gjort vad man kan för att få ha fälgarna i fred när man inte har garage.
Trist att man ska behöva oroa sig för att nån j*vel ska vara där och pilla på ens grejer..

Länk
Larm med nivå sensor fungerar fint, men du kan ju hyra ett garage och ställa bilen i :-)

/Nicke
Is
17
Isko
330 ci -01
Har själv orginal+ kleblatt som jag hört ä en av de bästa. Kan inte säga hur bra de är då ingen varit framme ännu...
kan bara instämma med tidigare inlägg -bmw originallåsbult ensam verkar vara snabbforcerat. Blev av med ett par 18" på förra beemern. Så en extra uppsättning med typ McGuard är ju att rekommendera.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.