AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
536

320i E-36 1992.. lite olika frågor...

mx
7
mxmanne
320i. sedan.(4dörrars. E-36 1992
Tja.. jag har nyligen köpt mig min första BMW- en 320 1 sedan.. E36 1992... har lite frågor,
1. microfiltret till fläkten.. lätt eller svårt att byta?? tror att det är helt täppt.. fläkten låter som att de hoppar igång men det blåser ingenting.. när man åker i runt 100 så kommer det lite luft men inte mycket.. både kall och varm...
2. bensnmätargivare/armatur.. hur är det med denna?? mätaren funkar inte.. måste fixas.. lätt svårt?? förklaring hur...

kommer garanterat komma med många frågor och inlägg inom snar framtid.

tack på förhand..

//MxManne
E3
1.828
E36
USA bilar
1. Ganska enkelt att byta filter, lite pyssel under instrumentbrädan.. Men, har du filter på din bil? I regel är det bara E36 med AC som har det.. men det finns tydligen vissa undantag

2. Vad har du för problem med tankmätaren?
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Vad gäller microfiltret så finns det beskrivet under gör-det-själv här på sidan. Titta i menyn till vänster.

Annars är denna sida bra för oss som äger BMW e36 Länk står en hel del bra saker där.

Kolla upp om du har ett kupé filter först, min bil har det, men inte alla e36:or som sagt. FÖr att byta det ska du demontera handsfacket och under manöverpanelen sitter filtret inne i en box, för att öppna denna vrider du en spärr 45 grader och därefter lirkar ut filtret. Första gången är lite småpillig men inget svårt. Nytt filter kostar 240 spänn på mekonomen.

Vad gäller din tankarmatur så får du börja i någon ände först, kolla säkringen först och sen kanske byta givaren och fortsätta där.
mx
7
mxmanne
320i. sedan.(4dörrars. E-36 1992
jope.. jag har ac i min... ska kolla motståndet först.. såg inte för fräscht ut... ramlade även bort en bricka från det... ska hämta ett nytt(beg) om någon timma.

problemet med tankmätaren är att den inte visar soppamängden. ligger i botten o lyser hela tiden..

//MxManne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.