|
|
|
|---|---|
| hejsan! va ute o körde idag och bilen började koka. såg att givaren i bilen gick mot rött. åkte kanske 800m sedan stänge jag av bilen och har inte rört den. finns det risk att toppen blir vind? eller andra risker? bilen är en bmw 320 93 E36. | |
| det är möjligt att toppen blir skev eller spricker om motorn går varm. det bruka synas på oljan, den blir väldigt ljus typ vit om det kommer in kylarvatten i den. och kylarvattnet blir brun som en sörja om det kommer olja i den. håll även koll på dom nivåerna så att inte nån av dom sjunker innom en framtid så märker dom om toppen är skev. vet du varför den gick varm? | |
| förmodligen beror det på att jag gasade lite för mycket ;) | |
| hehe okej. men det är förmodligen nått fel nånstans. man ska ju kunna tukta bilen hur mycket som helst innan den kokar. | |
| kan vara vattenpumpshjulet som släppt från axeln, vanligt fel. | |
| tror att din tempgivare till elfläkten kanske gått sönder det gjorde min så kopplade jag förbi givarn så gick fläkten men då brände fläkten efter ett tag ist.. den var väll utsleden | |
|
jag har en känsla av att pumpen möjligen har pajjat. upptäckte när jag köpte bilen att det inte fanns nån nivå på kylarvätskan och den kan väll skära om den inte har något att pumpa. hur kontrollerar jag om den är paj eller ej? tack för alla svar //Tomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.