|
|
|
|---|---|
|
Beställde ett open air filter från need for speed till min 325:a -89. När jag pratade med dom så frågade jag om det behövdes något mer för att montera det men de sa att allt var med. Idag fick jag paketet och började montera. Först var instruktionerna på tyska, borde finnas på svenska eller engelska tycker jag. Sen när jag monterat filtret så hänger det bara där i slangen, fattar inte vart jag ska fästa det? Jag ringer då till Need for speed som då förklarar att JP filtret som jag igentligen skulle fått så medföljer det ett stag som man fäster filtret med men nu var det slut så de skickade ett KN istället och till det får man tillverka ett stag själv. Jag hade ju knappast lust att montera tillbaka det gamla filtret igen så man fick ju klia sig i skallen och koppla in de grå och lyckades borra till en järnbit och fästa filtret med hjälp av den i karrosen. Men alltså! Nog tycker jag att det är deras skylldighet att ringa och informera om det är så att de skickar en satts som inte är helt komplett, hade jag vetat att den inte var det hade jag beställt från nån annan faktiskt. Han erbjöd sig visserligen att hjälpa mig efter helgen om jag inte klarar av att fixa det själv men va sjutton jag har ju inte lust att vänta tills på tisdag heller. Nåja summan av kakan: Need for speed är säkert en bra butik men i det här fallet får de ett litet minus av mig. SKÄRPNING! //Ric Wraaaaooom | |
| Tycker jag låter som mycket dålig information från NFS sida! Jag beställde lite delar, bl.a. sotningssats från motornord häromdagen och hade tydligen dubbelbeställt en packning. De ringde och frågade om jag ville ha två av samma packning. Svaret var naturligtvis nej. Mycket bra service tycker jag. Plus i kanten till motornord! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man ska inte skicka en ersättningsdetalj utan att kontakta köparen. I detta fall fick du en produkt som har samma funktion men inte lika bra att montera (prisskillnad??) GLAD PÅSK !! MVH Hasso |
netsix |
Jag lika minst lika besviken på BMW i solna. Har varit där ca 8 ggr och fått fel 7 ggr, rätt en gång. Varje gång har jag offrat min lunch för att åka dit. Nu senast var i igår. Jag beställde i Måndags listerna som sitter i nederkant på dörrarna och fram+bakskärm i 01 look. Ringde och kollade om det kommit i Onsdags, men då var en list restad så dom sa att jag skulle ringa på Torsdag. Gör som sagts och ringer igår och javisst alla lister fanns på plats så kastar mig i bilen och gasar ut, killen går och hämtar grejerna. Han kommer tillbaka med lister till dörrarna på en sida och bägge framskärmarnas lister. Jag säger då att det är inte allt. - ja, det är allt vi hade, säger BMW killen - men jag beställde runt om. - Då är det förmodlingen tysklandsbeställning på de andra grejerna, säger han. - men jag ringde ju och kollade att grejerna hade kommit, då sa någon att allt hade kommit, säger jag. - nej, det här är det enda som finns. - kan du kolla att det andra är beställt så dom inte missat det, säger jag. - nej, det behövs inte, har du beställt runtom så är det så. - vad kostar det här som kommit, frågar jag då. - 745:-, svarar han. - men det skulle det ju kosta runtom sa han i telefon till mig så det kan ju vara så att detta är allt han beställt, felbeställt med andra ord, säger jag. - nej. har du beställt runtom så är det beställt, ring på tisdag i nästa vecka då finns det nog här. Då ledsnade jag och gick. Tydligen är det väldigt svårt att kolla vad dom egentligen beställt, dom kan ju faktiskt ha gjort fel. Det skulle ju inte vara den första gången direkt i mitt fall. Sökte ansvarig på reservdelsavdelningen igår utan att lyckas, kommer att fortsätta jaga honom på Tisdag. Nu är det dags att kompenserar mig på nåt sätt efter alla dessa onödiga turer ut till dom. En plstdetalj till förarstolen fick jag fel 5 ggr fast jag pekade på skärmen vilken jag skulle ha. Väldigt less på dom. /netsix |
| Själv har jag mest goda erfarenheter av tillbehörsavdelningen på BMW Group Solna. Krister ringer alltid min mobil när mina delar har kommit :o) | |
netsix |
Ja, dom ringer ofta och säger att delarna kommit, men man önskar ju att det skulle vara rätt nån gång. /netsix |
|
Nej någon prisskillnad blev det knappast från NSF men jag vet inte om KN filtret är lite dyrare än JP:s, borde ju vara det men va sjutton det är ju själva grejen att höra av sig som jag tycker hör till sen var de väldans sega med att skicka sakerna, tog över 1,5 vecka innan grejorna kom vilket jag tycker är lite väl långt. Nåja så är det och de som förlorar mest på saken är ju NSF tyvärr då jag tänker två gånger innan jag beställer därifrån igen. GLAAAAAAAAAAAD PÅÅÅÅÅÅÅSK! =) //Ric Wraaaaooom |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.