AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.144

Ena vindrutetorkaren går för långt ner

62
Mögtocke
730iA-94 E32
Har upptäckt att min vänstra torkare går aningen för långt ner på vindrutan. Den lägger sig ett par centimeter nedanför vindrutan på plasten. Det är inte bara i viloläge utan även vid kontinuerlig användning. Tog loss armen och flyttade upp den ett enda hack men då slår den i A-stolpen istället. Är detta något man får leva med eller finns det en lösning som inte är allt för avancerad.

Richard

KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Skulle tro Du har fel på torkarmekanismen (glapp). Vanligt på alla BMW. Känn efter om Du kan rucka på bägge armarna samtidigt! (håll i nära splinesfästena!) Mitt tips!

/Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
alain
Hej.
Gör så: sätt på strömen, sätt på torkare, när den höger når vertical, stäng strömen, när torkablad stannar vertical, (den höger) den vänster ska också vara vertical. om den inte är, kan du dra ut den och justera den vertical.
Lycka till!
MVH ((Alain))

((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..))
62
Mögtocke
730iA-94 E32
Hej!

Verkar inte vara glapp så jag får testa Alains tips men jag tror att den kommer att slå i A-stolpen ändå.

Richard
Be
278
Bengt C
523i -96
Har exakt samma problem som Mögtocke. Någon som har en lösning. Att göra som alian föreslår funkar inte. Problemet är att splinsen bara erbjuder två lägen som kan vara aktuella. I ena läget ligger torkaren för djupt i diket. I andra läget krafsar den på A-stolpen. Kan man:

1) Justera torkarmotorns montering eller motsvarande steglöst?
2) Sätta fast torkaramen mellan splinsen på något knepigt sätt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.