|
|
|
|---|---|
|
tjenna. Detta är mitt första inlägg här så försök va lite snälla vid mig :) Har gått o funderat rätt mkt o fått lite råd här o där. Jo d e såhär att ja ska köpa mig en e30 men ja vet inte vilken modell. 318is har jag hört att den e mkt lättare än dom andra 318. stämmer detta? Tror den tillverkades -88. jaja sak samma. Detta skriver nästa alla men ja får väll vara en i mängden.:) Vilken är bästa maskinen för att trimma? 325 lr denna 318is? turbokonventering alltså:). budgeten är inte super stor men vill ha ca 250-300hk. Vet vad som krävs för konventeringen. Hoppas på riktigt bra svar nu :) | |
|
318is väger lika mycket som alla andra E30 bilar på ett ungefär, den är givetvis lättare än en 325 eftersom motorn är mindre, men det är ingen större skillnad mot vanliga 316/318. Det fina med 318is 16v är att den har 136 hästar och 4-cyl maskins viktfördelning och förbrukning. 318is fanns mellan 1990 och 1991. 318iS-88 är samma sak som en vanlig 318i-89. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
okej.. tackar så mkt för svaret! |
|
|
Svamlar jag om jag säger att 318is har oljekylda kolvar orginal? Har för mig att jag läst det på forumet vid ett tidigare tillfälle, dock kan det ju vara en osäker källa. |
|
|
Moldie, nej du svamlar inte...den där m42 är en ganska trevlig skapelse. |
|
| pelle: okay, tack för att du bekräftade det :) har för mig att någon nämnde det i samma veva som då jag planerade att turbokonvertera min 318i -89 m40 | |
|
om du vill ha lite tips om seriös m42 trimming gå in på www.e30.se, där finns bilder på det mesta i motorväg. /Strengbohm Bmw E30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.