AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
493

BMW 535 -88

Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Tjenare!!

Vad är det för skillnad på denna modell och 735:an (samma årgång)förutom STORLEKEN på bilen?? Vad är det för motor i den? Vilken av dessa två modeller är att föredra? är 7-serien mycket soppatörstigare än 5-serien?? Väldigt tacksam för svar!! MVH Robban
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Det är samma motor i 535 och 735. 3.5liters rak sexa.
Vilken som är att föredra är väl upp till var och en. Är du lång själv och ofta har långa passagerare så är såklart 7serien att föredra gärna i förlängd version då.
7serien är tyngre och sliter därför såklart mer på bromsarna och blir något tröttare.
Delar är lättare att få tag på pirat till en 5serie, likaså styling och beg delar då 5 serien är vanligare.

MVH
/nöjd 535i -88 (E34) ägare
vill nog lägga till att en 7:a inte bara är att föredra om man har långa passagerare. Jag upplevde den stabilare än min nuvarande e34. Den gick som ett lok på gatan(allt org, inget sportchassie) Men i övrigt är det nog bara karossen som skiljer och den som bör avgöra var och en i sitt val mellan e32 och e34

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Är 535:an (-88:an) en bra bil då? Eller ska man satsa på en 735:a??
323E21terror
535 är mer förarens bil än 735an, och dessutom råkar den dra en deciliter mindre vid blandad körning samt lägre skatt och försäkringskostnader och förmodligen även servicekostnader. Jag har kört båda och speciellt mycket 535an, men kan säga att 735 går tystare och även skönare om man föredrar ombonad lyx så att säga..den känns mera avslappnad i körstilen då man kör bilen som folk, men skall man summera så tycker jag att mer talar för 535an om man inte absolut måste ha en bil med stora innerutrymmen som skall gå så tyst som möjligt för då kan man inte få mera bil för pengarna än just 735E32.

farten är min drog
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Vad ligger skatten på för en 735 -87 vs 535 -88??
Svindyra försäkringar eller??

Vilken modell har minsta 6:an under huven -88??

Tackar för dem bra svaren!!
MVH Robban
-:BeeMWe:-
Robban B: 520n har den minsta sexan.
Tycker nog inte man kan jämföra dessa bilar alls, två helt olika köpare kör juh dessa, iaf var det så när de var nya, barnfamiljen köpte E34 och Direktören E32an. Är du en ung kille så skulle jag föreslå att du köper 535an, mer körglädje och den är mer lättsåld senare.

323E21terror
Skattemässigt så skiljer det någon/några få hundralappar mellan 535/735 då 735 väger ett par hundra kilo mer än 535, dvs runt 1800kg. Jag trodde att försäkringen borde vara billigare för 735 pga ägd och körd av äldre människor med mindre behov av fullgas accelerationer och kiosk burnouter vilket borde ha medfört en betydligt lägre skadefrekvens och således en lägre premie. Men som vanligt är det helt totalt omöjligt
att lita på logiken när det gäller försäkringar, och de kontroller jag har gjort resulterade i att försäkringen verkade vara faktisk dyrare för 735 än fär 535..så alltså borde det dyrare inköpspriset ha ett finger med i spelet kanske???

farten är min drog
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
323E21terror> Jag tror premien baseras till stor del på skaderisken men också till stor del på stöldbegärligheten vilken är tämligen stor på en BMW. Många pizzabagare vill ha en BMW utan att betala för den.
Dock förstår jag inte hur försäkringsbolagen tänkt sig att få mig som kund då helårspremie på min bil skulle gå loss på bilens totala värde... Har försäkringsbolagen glömt att bilen inte är en -03 eller?

MVH
/Jonas
tjena, köpte en 535a i förrgå, kanonrolig bil, rekommenderas starkt ;), men total ekonomin är juh inte direkt billigast, men detkostar att ligga på topp!!

/mvh jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.