|
|
|
|---|---|
|
Hej, det kommer knackande ljud från vänster bak hjul, jag gissar på att det är hjullager som är slut. Hur byter man det? Vilka verktyg måste jag ha för att byta den? Är det svårt å byta den? | |
|
läs mekartips i( gör det själv) alex |
|
| ok, tack | |
| Wowwowow!! Jag tror det står om framhjul å jag frågar om bakhjul? | |
| knarrande? när du kör eller när du kliver ur eller in i bilen? | |
| Ja, när jag kör. Så fortare jag kör då fortare det slår någånstans i vän.bak hjul. Å sen så vibrar det mkt på vänster sida | |
|
Tomas Om det är bakhjulslagren som behöver bytas så är det rellativt svårt. Dessa skall pressas ut och värmas på plats (åtminstone på E30 modellen) Lämnade min bil till verkstan som har rätt utrustning. De tog bort hela delan som hjulet sitter i så du kan kanske passa på att byta bussningar också. E |
|
|
E? Hur mkt fick du betala för det här arbete? |
|
|
Minns inte riktigt, ca 1000 kr per sida pluss delar. Se bara till att den som gör jobbet tar det försiktigt så han inte skadar tanken, eller påfyllningsröret som går in i tanken. Klart värt pengarna om inte tanken gått sönder samtidigt. Vet inte hur det ser u tpå e36. E |
|
| tack! | |
|
Men du ,E? Hur visste du att det var hjullager? Hur lät det då? Var det så här att det knackar nåt i bakhjulet och ju fortare du kör ju fortare knackar det? |
|
|
Det visste jag inte, men jag misstänkte och då bytte jag båda och det visade sig att det vänstra var dåligt medan jag enligt mecken inte behövde byta det högra. Orsaken till att det vänstra gått var att smörjoljan av någon anledning försvunnit. Det kommer ett malande ljud. Be någon kompis köra på jämn asfalt och sätt dig i baksätet och lyssna. E |
|
|
Äntligen har jag bytt hjullager. Ja det var den, lämnade bilen imorse på en bilverksta, de sa att den var helt slut. Fick betala 900:- + hjullagersats från mekonomen 530:- Helt ok tycker jag. |
|
|
Hej! Till vilken verkstad gick du? 5/6 verkstäder jag besökte sa att dom inte bytte hjullager och den enda som kunde byta skulle ha 3100kr för arbetet! Bor ju i Göteborg så någon verkstad häromkring borde det finnas som gör det? |
|
| Jag det var en vanligt bilvärksta som heter Mats bilservice, det är en kille som äger den. Det är bara två killar som jobbar där, väldigt liten men ändå kunde de göra... | |
| Ja ibland är det dom som är billigast. Ska ge mig ut på jakt idag med min smått högljudda högerhjullager :s | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.