AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.063

Det högra halvljuset har slutat lysa sedan xenonljus monterades. Vad kan vara fel?

Hej.

Lång historia kort: Bilen dog för ett par dagar sen,det gick inte att starta. På BJ bilservice verkstad konstaterades att en räle hade gått sönder,jag passade på att fixa mina nyinköpta Xenon och alngeleyes monterde på bilen. För hela det jobbet tog dom 3500 kr betalt (rälen kostade 90 kr). Hemma märkte jag att dom inte hade kopplat alla kablar(kablar med rälen och säkringen) till angeleyesen. De påstod att det inte behövdes och eftersom allt funkade som det ska så köpte jaf det. Dagen efter alltså idag ville jag byta oranga blinkers till silverfärgade och märkte att blinkers sitter helt löst och andra sidan gick inte att ta lös. Åkte till BJ verkstaden och de börjar tjata om att grejorna var skit och de tar inte ansvar för icke originala grejer. När de till sist fixade blinkers och jag tänkte köra iväg så högra halvljusen slutade lysa. Han sa att det var fel på ljus modulen antagligen och att det fanns ingen spänning till kontakterna. Nu vill de att jag ska betala igen så att de hittar felet även om jag redan har betalt en gång och allt funkade inan de fixade blinkers. Nån som vet vad kan vara felet? På väg hem kontroll/varningslampan slocknade ett par gånger. Jag tror det är glapp någonstans men var? Några förslag?

MVH
BJ bilservice finns i Göteborg. Strålkastarna är köpta på Hova och Xenonkiten köpta på Xenonkungen. Hova helt perfekt bemötande och hjälpsamma.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Helt ärligt så tycker jag att du ska reklamera jobbet och be de montera allt korrekt. Vägrar de så hade jag vänt mig till konsumentverket.

___
Bilbloggen: Länk
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Bara en reflektion kring det hela, om montören nu anser att det var så dåliga produkter varför monterade dom då det i så fall?

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
tsaros, Det var vad jag sa till de också men fick inget svar.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Även om jag är relativt irriterad över din kommentar så...

Kortslutning eller felkopplat drivdon låter troligt, ett sätt att testa är att flytta drivdonet från den sidan som fungerar till den sidan som inte gör det och se vad som händer.
Lyser det då så har något hänt med drivdonet, gör det inte det så har du kabelbrott, glappkontakt eller trasig ljusmodul.

Om verkstaden inte följde instruktionerna som följde med ditt xenonpaket så anser jag att dom får står för kostnaden av en ny ljusmodul.

Lycka till, och tänk efter före du trycker på "Besvara inlägget" i fortsättningen.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Saeed! Det bästa är att kolla om det finns nån ström fram till drivdonen, finns det det, är det förmodligen en som är sönder. Xenonkungen har lite ojämn kvalité har jag upplevt. Jag har köpt flera kit där, och fått byta drivdonen vid flera tillfällen, men när jag väl fått ett par riktiga har dom funkat bra. Du bor ju i Gbg, så det är inte så långt till Kungsbacka, där han håller till.

BMW CS #5206
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Hur har det gått? Fått svar frå firman ännu?

___
Bilbloggen: Länk
Hej,
Tack för era svar. Det var fel på drivdonet. Jag byte plats mellan höger och vänster och fattade att det var det som spökade. Jag har fått ett par nya drivdon som funkar än så länge och allt gick bra. De på verkstaden tjatade om att jag skulle lämna bilen för att det var inget fel på Xenonen och felet var att det inte kom ström fram till drivdonen. Bara snak för att ta ännu mera betalt.

MVH
/Saeed
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.