|
|
|
|---|---|
|
Då jag lyssnar på en låt med lite mera bas skallrar det i högtalarna i kickpanelerna. Öppnade kickpanelen idag utan att hitta några lösa delar. Ljudet hörs bäst då man står utanför dörren. Låter precis som någon del skulle vara lös bak högtalaren men hittade inget. Högtalaren var för övrigt Nokias 25w, original kanske i BMW.. Är detta felet något jag har i min bil eller är det lika i alla e36or. Jag menar uppgraderar jag ljudsystemet någon dag är det ju onödigt att sätta i grymmare högtalare om det redan skalrar originalt...? | |
| Kanske högt slår igenom helt enkelt? Prova att spela så det skallrar och tryck sedan på olika ställen runt högt för att se om det tystnar om inte prova att ta loss kick panelen och lyssna om det låter även med panelen lös. | |
|
Glömde nämna att jag provade utan kickpanel och samma sak hände, kanske lite lägre, men kanske bara inbillade mig det. Så konstigt bara, för bakom högt finns ju endast skumgummi å stel karosseri + en tjock gummisladd.. Kan det finnas någonting ovanför kickpanelen tro som skalrar? Fick inte loss den biten, alltså den under ratten.. Det låter förresten likadant på båda sidorna fast värre tror jag på förarsidan.. |
|
|
Det kan vara själva skumgummit som slår emot karossen när du spelar på lite som låter.. Tetsa att plocka ur denna skumgummilåda som sitter där och testa igen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.