|
|
|
|---|---|
|
Hej, har kollat lite priser på försäkringar till min 330 och bäst pris har sveland tätt följd av originalförsäkringar (skiljer en tusenlapp) så jag undrar om någon har nå erfarenheter av detta bolag. Har själv inte hört talas om dem sen alldeles nyligen | |
| Tror du vinner på att ha original om det händer ngt. Förmodligen har Sveland villkor som att bilen inte får lagas på märkesverkstad, att delarna ska vara beggade o s v. Då är det ju inte så kul längre ... | |
| Är det nån som vet och inte tror | |
|
Jag har sveland på min bil. Efter stöld av m3-vinge fick jag lämna bilen vart jag ville. lämnade till bmw och fick en ny vinge monterad på bilen. Inga krav på "inte märkesverkstad" eller "begdelar" där inte.. // M.v.h. Daniel |
|
|
Villkoren säger: Reparation får endast ske efter vårt godkänande. Detsamma gäller val av reparatör, reparationsmetod och material. D v s att det inte är säkert att du får din bil lagad av BMW om ngt skulle hända. Att en stulen vinge ersätts med en original är kanske inte så konstigt då få andra tillhandahåller den delen. |
|
|
Länk Intressant läsning... /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
tryggve: Det där är ju tyvärr inte något som är specifikt för svelandförsäkring utan ett vanligt tillvägagångssätt för flera andra bolag. Jag är inte helt övertygad om att If som står bakom BMW originalförsäkring är så mycket bättre. Har både personliga erfarenheter och bekantas erfarenheter som tyder på att dom är minst lika jävliga att ha att göra med. |
|
| Ärligt talat, hur många har inte sett på PLUS (eller liknande) om folk som blivit "blåsta" av något av de stora bolagen. Tror faktiskt inte det skiljer något speciellt i hur man blir behandlad, kan nog hitta både felaktigt behandlade kunder och rättshaverister i alla bolags kundgrupp. Oavsett stort/litet bolag. | |
|
Jag har min Saab 9-5 2.3t Vector Sportcombi -03 försäkrad hos Sveland sedan vagnskadegarantin gick ut i september. Sveland var drygt 2000 kr billigare än Saab Försäkring som är en IF-försäkring. Jag har inte haft någon skada ännu men innan jag tecknade försäkringen så jämförde jag det finstilta och såg inga väsentliga skillnader. /Gorban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.