|
|
|
|---|---|
|
Tjenare!! Funderar kraftigt på att byta bil till en 735 iA-88, men det skulle vara kul att veta snitt-soppaförbrukningen för denna modell i blandad körning samt landsvägskörning!! MVH Robban | |
|
Det är helt beronde på din gasfot. Jag har en 87:a 735ia. Om jag kör landsväg och låter lådans lock-up låsa, vilket den gör strax över 100 km/h, och sedan aktiverar farthållaren tar den 0.84 l/mil enligt färddatorn. Det stämmer när jag kollat vid tankning. Blandad körning? Ja det är rätt kul att gasa. Kör jag lugnt i stan runt 1.20 l/mil. Men det är inga problem att få förbrukningen upp mot 2 l/mil. Då pratar jag om vinter, kallstarter, kortkörningar och gasglad inställning. Personligen tycker jag att det är värt varenda krona. Trots att 735 är en stor bil är den väldigt kul och skön att köra. Slå till om du har råd! A A A A |
|
| Är det stor skillnad på den manuella? | |
|
730i kat. 735i/l kat. 750i/l kat. liter/100 km 90 km/t 7,6 (7,4) 7,7 (7,6) (8,8) 120 km/t 9,4 (9,6) 9,7 (9,6) (10,9) blandet 16,3 (16,9) 16,8 (17,6) (19,8(il 20,8) ( )=autom.gear. |
|
svardska |
robban jag har en kanonfin 735 om du är intr 14000mil med full dokumentation |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.