|
|
|
|---|---|
|
Köpte ett nytt oljefilter i samband med oljeinköp nu senast. Gjorde beställningen via nätet, så jag hörde mig för vilken tillverkare det var på filtren dom sålde. Purolator fick jag till svars, tänkte inte mer på det. Fick grejerna idag, och det första man ser när man plockar upp filtret för att kolla så det blev rätt filter är "Made In India" tryckt på sidan. Och en annan sak jag upptäckte är att Purolator filtret inte har en sån perforerad papp runt filtermaterialet som mitt nuvarande Mahle filter har. Vad är den pappen bra för egentligen? Frågan är om man bör använda Purolator filtret, eller är det bara jag som har förutfattade meningar? Kanske t.o.m är flera tillverkare som har produktionen av sina oljefilter i Indien? Kan svänga förbi Mekonomen och plocka upp ett Mahle filter istället om det är många som avråder från att använda Purolator. Tacksam för synpunkter. | |
| Purolator var bra förr i alla fall. Jag har för mig att BMW:s orginal luftfilter kom därifrån förr om åren. Vilken kvalitet produkten har idag vet jag inte. Men varför inte BMW orginal om du känner dig osäker... | |
|
Åren med west germany är för länge sedan borta,idag kan det tex stå slovenia på ett oljefilter?? Som PowerMac säger så hade/har? bmw purolator men jag tror inte det var made in india. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Varför skall Indien vara sämre tillverkningsland än tex Tyskland? Det är specifikationerna som produkten tillverkas och kontrolleras efter som är viktiga och inte tillverkningslandet. Om det är indien som du tvekar inför tycker jag att du skall montera filtret. När det gäller filter monterar jag alltid original för då vet man att man har bra filter. För piratdelar har man förmodligen bra filter, men man vet inte. |
|
|
Purolator är absolut inte något dåligt filter, tillhör de största och äldsta i världen. (de hade nåt jubileum förra året vet jag) Såg någon reklamsnutt där de hade "Purolator, "Pure Oil Later") Jänkarna åker mycket Purolator i sina bilar förresten, kika på en Nascar tävling så ser du.. Du kan med gott samvete peta i ditt filter för det är ett sk märkesfilter du har i handen |
|
|
Jo jag vet att Purolator är stort just i USA. Och att företaget har grunden i staterna. Stoppade nämligen i ett Purolator oljefilter när jag å farsan bytte på Vette'n senast. Det som dock skiljde det filtret från det jag har är att på filtret till Vette'n stod det "Made In USA" och inte "Made In India"... |
|
| I USA jobbar väl bara mexare ändå..nejdå, sätt i filtret. inget fel med det, purolator, Mann och Mahle är alla bra märken och håller god standard. | |
|
Okej. :) Då åker filtret plus ny fräsch Valvoline olja i imorrn. Tack för alla svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.