|
|
|
|---|---|
|
hejsan. En vippa (nr1 avgas sidan,närmast kylaren) är sönder och vill kunna byta den med så lite kostnad som möjligt=) Vill då gärna ha lite tips o råd om hur man ska gå till väga.. Kan man byta den utan att behöva lyfta väck hela toppen?? elr måste jag ha väck toppen eventuellt ha ut motorn?? det sitter nämligen en nästan ny topp packning på den och vill gärna inte behöva köpa en helt ny sotnings sats igen.. alla svar/ideér är välkomna. tack | |
| Glämde nämna att det årsmodell 1987 på bilen ifråga... =) | |
|
Jag kan skicka bilder på det. |
|
| Ja tack =) | |
|
Lägg till mig på msn. seffboy@hotmail.com så skickar jag bilderna |
|
|
1. Ta bort ventilkåpa 2. Lossa bultarna till toppen (Endast dem som sitter axeln till vipparna) 3. Lossa kamdrevet, Spänn upp drevet med tex buntband så kedjan hela tiden ligger i spänn. Sätt även ett buntband i drevet så inte kedjan ramlar av och hamnar ett kugg fel el nåt tex. 4. Lossa kylaren och tryck den framåt en liten bit så att axeln får plats att dras ut. 5. Ta en rörtång och ta en bit grovt skinn (från ett skärp eller nåt) Börja sedan att försöka dra axeln framåt. (obs den är delad på 2.. så det är bara vippa 1,2,3 som behöver tas bort) 6. När axeln har kommit tillräckligt långt framåt så kan du sätta på den första vippan. Knacka sedan axeln tillbaka och trä på 2;n och 3;an. 7. Färdigt :) |
|
|
Nice asså.. tack så mycket =) Har addat dig på msn nu (saftspann@hotmail.com) Ska ge mig på det i helgen =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.