|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är ny här på forumet och är på väg att köpa en M535ia - 89. Tänkte höra om jag kunde få lite info om denna bil av er som är kunniga. T ex: hästkrafter, Motorvolym mm Ps. Hörde av en kompis att det inte ska finnas m535 gjorda senare än 88. Tacksam för svar. /Nacken | |
| Finns inga m535 -89, 535 89 e34 finns dock, och m535 e28 85-87. | |
| hmmm....okej. Ägaren säger att det är en sån och att den har ca 250 hästar nån ide kan de vara en vanlig 535 då?? | |
|
Som Erik G säger fanns ingen BMW M535ia -89. Däremot kan det vara en 535 -89 med M-paket. Är motorn densamma som bilen lämnade fabriken med har den 211hk. Oavsett M-paket eller ej. Inget annat. |
|
Stekaren |
En 535iM kan det vara, kallas så om det är E34 karossen, vet ej om det är en benämning från fabrik dock. Den har 211 hk orginal(3,4 liter), är det ca 250 hk är det nog annan kamaxel, portad top, grenrör, sportsystem som skall vara gjort. |
| Okej. han kanske sa att de var en 535iM. Tack för alla snabba svar. | |
|
två saker till: Vad är de för skillnad mellan e28 och e34 kanske en dum fråga men jag kan inget om BMW och bilar förövrigt. Och om den bilen jag ska köpa är en 535iM (som den troligtvis är) kan jag chippa den då? hur mycket får jag ut då(hästar) Tack på förhand. |
|
|
Kolla länken för skillnaden på E28 och E34 Länk |
|
Stekaren |
Olika karosser, svensksålda E28 e lite motorsvagare. Chippar du den så kan den gå bättre och ibland gå sämre... HK 15 enligt tillverkare men det tror jag inte på. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.