|
|
|
|---|---|
|
Idag passade jag på att svänga förbi en lackeringsfirma här i v-ås, gled in och frågade vad det kostade att få huven omlackerad... 2800:- svarade killen som satt där ... utan att ens kolla vilken bil jag hade. Efter 2 minuters prutande var jag nere i 2500:-, men jag tycker endå att det är för mycket. Vet någon om det finns en bra, billig lackerare i västerås trakten ? :! | |
Duttefreak |
Det låter dyrt.Vad är det för färg egentligen? Känner tyvärr ingen i V-rås men i Falun. |
iceman |
jag lackade två framskärmar och huven för 1500kr,jag har visserligen inte en e-36 men så stora skillnader ska det inte vara.Jag lämnade bilen till: Lackverkstan i Linköping.tele 013-100114.Lycka till och ha en bra midsommar! |
|
färgen är diamantsvart. :! |
|
|
Skulle kunna fixa det för runt en tusenlapp, om du har lust att köra huven till falun dvs. |
|
frazze |
Lackverkstan i Linköping lackar mkt bra..dessutom bra Billiga priser....bara en nackdel de har i åt helvete För mycket härder i lacken....får du ett stenskott så Lossat det lack i storlek som en femkrona....inte bra alls. frazze |
|
Så, blir lacken segare om man har i mindre härdare??? -ridern- 525i 1990 24V |
|
| För mkt härdare? När man blandar en 2k färg så gör man det efter blandsticka, kan då ej bli för mkt el. lite härdare. Det gör ALLA billackerare. Färgen SKA bli stenhård, förrutom på plast där man har i ca 5% mjukgörare i färgen för att den ej ska spricka eftersom plast rör sig. Släpper det bitar stora som kronor så rekomenderas att slipa bättre före lack, annars flagnar det ja. | |
frazze |
seastream: Lackverkstan fuskar inte med underarbetet... Att det lossnade stora bitar av lacken..p.a.a Stenskott Förklarar de själva med att det är mkt härder i lacken Fördelen skall enl expertis vara att lacken blir hård som porslin..ger mer "djupglans" i lacken..... frazze |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.