AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.682

Vita lacker och småflugor.

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jag har en alpinvit M3E30 och om den står utomhus så kommer massor med små små flugor och sätter sig på den. Är det fler än jag som uppmärksammat detta fenomen?
Jag har även två andra bilar i andra färger som inte får dessa flugor på sig. Vad kan det bero på? De måste ju gilla färgen för den är inte lortig och så som man kan tro att flugor gillar.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Flugor dras till ljus/ljus färger. Häng ut ett vitt lakan så får du se på fan :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kan vara värt att veta om man är sugen på en vit vil :)
Shit...det visst jag inte...då lär man svära en del till våren...har precis köpt en vit....dock inte en =00= utan en OOOO...:)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Var är problemet? Upp till vilken hastighet orkar flugorna hänga kvar?Klarar de en biltvätt ? Hur många minusgrader klarar de på vintern?/ F.d. ägare av alpinvit M3 e30.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Det är inget problem, jag bara lade märke till att de dras till vitt. Men flugorna verkar även ha bra smak för mina föräldrars Volvo och en på jobbets volvo (vilka också är vita) har inte märkt av dessa flugor.

///BMW - Was sonst!
Njuren
De värsta kommer när de bajsar!

BMW - i nöd och lust?
ett skitproblem med andraord? / Lustigkurren.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Nä, inget problem alls bara något jag sett nu under sommaren och funderat nån sekund över.

///BMW - Was sonst!
Ursäkta, inget skitproblem ,utan en ren skitsak förstås./TP.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.