|
|
|
|---|---|
| På min E46 var chassibussningen vänster bak slut efter 6000 mil. Efter 9000 mil har även höger chassibussning gett upp. Är detta vanligt eller har jag råkat få dåliga bussningar? Bilen är tillverkad 08/98. Jag trodde bussningarna skulle hålla minst 15000 mil. | |
|
Är nog inte helt ovanligt. Hört flera som varit tvungna att byta. Själv bytte jag mina efter 10000 mil. //Peter |
|
|
Bytte du själv? Normalt sett byter man ju båda samtidigt. Hur som helst har jag inte upplevt det som något vanligt problem, mera vanligt på E36 enligt min uppfattning. Min Länk Cabrio |
|
|
Nej, lämnade in den för byte då det verkade vara ganska krångligt att byta själv. Det var bara den ena som var trasig men bytte båda ändå. //Peter |
|
| En bussning gav upp nyligen vid 7700 mil. Relativt billigt byte på BMW-verkstad. Bytte självklart båda. Och så fyrhjulsinställning förstås. | |
| Det var min lokala verkstad (ej BMW) som bytte den första bussningen. Jag märkte på morgonen att något var fel. Åkte till verkstaden som tog in bilen och bytte bussningen så att bilen blev klar till kvällen. Då hade han bara bytt den trasiga bussningen men jag var nöjd med att bilen blev klar samma dag. | |
|
Kikade på mitt kvitto och hittade följande: Arbetskostnad: 1589,84 Gummilager: 114 x 2 Avtapp.skruv: 8,80 x 2 Mutter: 7,20 x 2 Vingskruv: 8,80 x 2 Hjulinställning: 1050 Totalsumma: 2952,64 kronor (plus moms) |
|
|
1050 :- för hjulinställning!? Rena rånet! Du ska inte behöva ge mer än hälften för det, inkl. moms! |
|
| Tja, det är betalt och klart. Jag har inte en aning om vad det "borde" kosta. Min tanke var att ge ett exempel på vad en auktoriserad BMW-verkstad tar utan att lägga någon värdering i det. | |
|
Bytte båda bakre bärarmsbussningar idag på BMW verkstan. Kostnad ca.2000kr. Bilen har gått knappt 6000mil... |
|
|
Hej! När det gäller gummibussningar så kan man inte bara titta på milen, åren sliter ju oxå på gummit som blir hårdare och sprödare med tiden. Bytte bakvagnsbussningarna på min förra E-46 vi ca 9000 mil, men den var ju 6år gammal då. Dom kunde säkerrt hållit lite längre men just när dom gick sönder så var jag ute och körde lite extra inspirerat, med extra påfrästningar som följd... Anders |
|
| Hur märker man att de har blivit dåliga? Några speciall ljud eller.. | |
|
vagabond: Det går inte att missa, dunkar rätt bra där bak vid oljämnheter och när man svänger. //Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.