|
|
|
|---|---|
|
Hoj, Fick ett skramlande ljud under bilen för några dar sen, sen igår så blev bilen seg som f*n vid gaspådrag och ljudet ändrades (blev dovare och mer mullrigt). Kan det vara kattarna som har pajjat ? Hur kollar man det lättast ? Om det är kattarna som pajjat - vart tar skiten vägen om det har lossnat ? Har sport-slutburk på - kan den ha tagit skada ? Mellan tummen å pekfingret - vad kostar kattar till 540:in -96:a ? Finns det pirat å köpa med tanke på att bmw alltid har såna påslag på allt ? Många frågor blev det - tacksam för svar ! | |
|
En originalkat kostar ~10000:- på BMW. Köp universal till rätt motorvolym. Länk |
|
|
Är så skönt att slippa detta problem i framtiden, med 'spiraldämpare' (Rakarör special) som ersättare. Min bil: Länk Min tråd på forumet: Länk Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
www.rakaror.se de brukar ha anpassade katalystaorer med anslutningsrör till 540 eftersom det är vanligt att dom täpper till sig när innanmätet lossnar. ///MVH Hasso Länk |
|
Hur du kollar om katten är trasig? Knacka på den. Skramlar det, så är den väck! Jag lät Ferrita montera nya kattar (2st) till min 740 -97. Blev 10000kr totalt med jobb och material. Frågade om slutdämparna tar stryk när kattarna går sönder, men det "ska inte vara någon fara" blev svaret. Innandömet på mina kattar fanns kvar i höljet. Ferrita körde en kap genom ena katten, och det bara rasade ut massa sönderbränt material. Nu går blir som alrig förr! Blev hur pigg som helst, och låter mycket bättre än tidigare! Snacka om skillnad! |
|
|
Hej, Tänkte bara kolla om den här katten från "Raka rör" är något att ha: E003 2 ¼” 57.20mm Max 4L Oval 790:- Tack på förhand. |
|
| Eller rättare sagt, passar den bra på min bil (540i, -98)? | |
| Ring till dom och fråga | |
| Jo, fast det är väl klart att dom själva tycker att det är en bra idé. Nu ställdes frågan till personer i forumet som har egna erfarenheter av Raka Rör. | |
|
jag har en fråga varför pajar kattarna så ofta på e38 ? och e39 ? Dålig service eller slits kammarna ner ? Det kanske är dåligt kvalitet från början ? BMW- När du älskar att stå på Verkstad !!!!! |
|
|
Dålig kvalitet på kattarna från början. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Jag bytte mina täppta kattar på en 540 -97:a, köpte billiga ca 1000kr/st +900kr arbete, funkade skitbra, bilen blev som ny igen! |
|
|
Jag har bytt katen på min 520 e39 hos grannen till rakarör (dom har ett visst samarbete) för några år sen, har funkat hur bra som helst. Det gick på 2300:- med arbete, om jag inte minns fel. BMW CS #5206 |
|
|
Biltema säljer nya kattar för 795:- Biltemas kvalite brukar inte vara den högsta men i detta fallet så kan den inte vara sämre än BMW original. |
|
|
Hej Bytte kattar på min för 3mån, handlade på raka rör 790kr/st + lite 2 1/4 tums rör och lite svetsning. Funkar skitbra, bes. i måndag o alla värden va bra. MVH Polkapojken Man ska inte kasta pil i kuvös Länk |
|
|
En fråga - kan det hända nåt om man kör med en rensad kat å den andra som den ska vara (ej rensad). Är det nån risk att motorn tar skada av detta ? Varför jag frågar är för att när jag kollade bilen så var den ena katten paj å inte den andra så vi rensade den ena å skruvade tebax den, väntar nu på 2 nya fullflödeskattar men behöver använda bilen under tiden ! Felet på bilen som jag skrev om i mitt första inlägg handlade inte alls om kattarna utan det var strul med tändningen, så fel man kan ha ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.