|
|
|
|---|---|
|
har läst att flera har grävt ur skumgummi ur ryggstödet i baksätet på e30 för att få mer bas genom skidluckan men jag har aldrig sett något om ifall någon fått nån märkbar skillnad. Är det någon som provat om märkt någon skillnad? tänkte höra innan jag ger mig på det själv så jag inte gör det i onödan. //Nicke | |
| Jag har hört rekommendationer som säger att det blir bättre om man dämpar med 2 lager asfaltsmassa på ryggstödet istället så det inte absorberar ljudet , har du tätat runt lådan mot ryggstödet? | |
|
har inte monterat lådan riktigt än, tänkte höra mig för först innan jag lägger i den och skruvar fast den så jag inte blir tvungen att lyfta ur den igen, blir aningen tung om man säger så... jag har iaf lagt ett lager med 4mm bitumenmatta på hela plåten mot ryggstödet sett så det får iaf räcka, frågan är om jag ska lägga tid på att gräva skumgummi med |
|
|
Har du skidlucka så behöver du inte ta bort skumgummi, men om du saknar skidlucka & ska spela igenom baksätet så är det en bra idé att tunna av skumgummit. |
|
|
Kan inte direkt E30, men skulle man inte kunna bygga bandpass och skjuta genom hål i hatthyllan istället? Börjar man dra bort skumgummi ur baksätet så kan man börja ångra det senare. //amullo --- |
|
|
har ju tyvärr ingen skidlucka och bandpass känns för jobbigt att bygga så nu blir det basreflex som snart är klar så jag tar nog ur lite ur baksätet... säljer jag bilen senare så monterar jag dit klädseln som satt över plåten förut och visar god min :D det spelar ju igentligen ingen roll med lite skumgummi hit eller dit i mitten av ryggstödet :) tack för er åsikt iaf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.