AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.147

Köpa krockade bilar

Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Är det någon som vet om man kan köpa krockade bilar som försäkringsbolagen löst in?
Funderar lite på ett bygge med e36 som grund...
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
skulle tro att dessa bilar går direkt till skroten, och en bil som renad hamnat på skroten får man inte gör till bil igen, grannen köpte en 525tds 93 från tyskland som de hade vålltad med, vara bara lite bucklor på taken annars kanon fin, tog hit den 95 och skulle fixa upp den, men där var det stop bara att sälja den som delar
netsix
Det skall inte vara något problem att importera krockade bilar och fixa till dom sen rega in i sverige. Finns allt för många som gör så utan att informera köparen om att bilen varit bombad.
Känner till flera som köper krockat i tyskland och fixar till sen säljer.
Finns bla annat en stor däckfirma här i stan som brukar göra det.

/netsix
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Ok, jag tänkte att man kunde köpa bilen innan den skrotades/avregistrerades.

Jag har förstått att tyskarna ger ekonomisk ersättning och att bilägaren själv får fixa eller skrota, det är därför så många krockskadade bilar med dåliga lagningar existerar. Mitt problem blir då att jag måste fixa bilen först(regbesiktiga) och sedan bygga om. Kan man kanske regbesiktiga en ombyggd bil med utländsk härkomst, eller måste ursprungsbilen vara regad i sverige?
ma
272
marbjo
325cab-91
bilverkstäder kan köpa från bolagen dom får lägga bud på krockade,stöldskadade och dyl.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Har en bekant som köpt både BMW och Volvo.
baksmällda och köpt en framsmälld på skroten i sverige
och skarvat, killen är otroligt duktig både som bilbyggare och lackerare så det är inte fråga om något fuskjobb, en 540E39 går i Södra Sverige någonstans.
Skulle hellre köpa en sådan än en som är riktad. för det är sällan det blir 100% .Men det måste tydligen enligt de bestämmelser finnas kvar en viss del av bilen som ska ha identiteten kvar.

GLAD PÅSK !!
MVH
Hasso
Visa användare
161
tuvham
325i Cab -89
528i -11
MB 508 husbil -74
Finns en bilskrot som bara tar in nya bilar från försäkringsbolag i flyinge. Kommer ej ihåg vad den heter men det borde vara typ "Flyinge bilskrot". Slå upp det i gula sidorna. (Flyinge ligger ca 1-2 mil nord-öst om Lund)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.