|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Vilken är sänkning tycker ni ser snyggast ut på en E36a Coupé. Hur mycket ligger en orginal M-Sänkt bil på.. Har ni några bilder med olika sänkningar på? Hur har ni själv på era bilar... ? Ej coil-overs dock. Jag har en sänkning på bilen just nu (318is M42 f.ö.)... Vill gärna behålla exakt den sänkningen jag har nu... Men dämparna är kassa och jag vill gärna köpa nya fjädrar när jag ändå är igång... Problemet är att jag inte vet vad det är för parametrar på sakerna som sitter i... Från verkstan fick jag ett "svårt att säga"... Så om det inte finns något bra sätt att identifiera hur sänkt min bil är så får jag helt enkelt ta någon annan satts och hoppas att den liknar... | |
|
För en väldigt ovetenskaplig undersökning kan jag säga att det är 62cm från backen upp till högsta punkten på skärmkanten över bakhjulen och 64,5cm på framvagnen på min bil som är utrustad med orginal M-chassi. Detta med 225/50-16 runt om. "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
|
Min förra bil Länk hade M-chassi. Tror det är 15mm sänkning det handlar om. Optimalt ser jag ev. kanske 5-10mm lägre ändå i fram, inte bak. Min Länk Cabrio |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.