AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
933

Hjälp med identifiering av ytterspeglar

Hej,

Gjorde härom dagen ett riktigt fynd (tror jag i alla fall) i en garagerensning som ordnats i området. Fick nämligen betala en femhundring för nedanstående speglar:

Länk
Länk
Länk
Länk

De ska så småning om utannonseras på PowerBörsen men innan jag kan göra det så behöver jag lite hjälp.

Att dessa är M3-speglar tycker är ganska säkert. Dessutom är jag ganska säker på att de passar till e36:an (kan ha fel givetvist).
Nu undrar jag:

*passar de till sedan eller coupe?
*BMW-original? (de "känns" som original... otrolig bra finish och "tyngd")
*Saknas det några sladdar? Originalespeglar är väl både elstyrda och uppvärmningsbara?

Alla säkra svar uppskattas. Viktigt att informationen är rätt då jag absolut inte vill att en ev. köpare får felaktig beskrivning.

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Inte för att vara negativ när du ber om hjälp men var har du fästena till dessa speglar? För du fick väl fästena till vid köpet!? Om inte så är speglarna till 99% säkerhet stulna tyvärr.

Utan fäste till speglarna så kan du ej heller annonsera ut dom härinne på börsen då sådana annonser direkt raderas av Crew:n.

Polaren köpte för många år sedan billiga M3 orginal speglar av en kille i Sthlm, UTAN FÄSTE för 500kr!!! När jag berättade för polaren att de säkert va stulna blev han förvånad men förstod det hela efter ett tag och ångrade sig djup att han med största sannolikhet gynnat de där idioterna som inte vet vad som skilnaden är mitt och ditt!

Mvh Jimmy

Jag trodde att originalspeglar fästes direkt på bilen (att fästena liksom satte på bilen) och att det endast var "piratspeglar" som behöve extra konventeringsfästen...

Är det så att man bara kan rycka loss speglarna och fästena blir kvar på själva bilen? De visar i alla fall inga tecken på att ha utsatts för våld...

Vill ändå tacka dig för upplysningen Jimmyboy!
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Ajdå! Ja det låter ju tyvärr som om du inhandlat ett par stulna M3 speglar. Ska inte säga 100% dock, även om allt pekar på det när det gäller dessa speglar utan fäste.

Det är bara att ta tag i dom och dra/rycka lite på Original speglarna så får man av dom. Tyvärr är konstruktionen menad på detta viset pga. att spegeln ej kan vika sig vid en kollision med tex. en fotgängare. Så därför måste spegeln ist. lossna från fästet.

Fästet är sitter fast med 3 st. bultar från insidan av bilen.

Försök jaga fatt på killen/stället där du köpte dom och snacka med dom.

Mvh Jimmy

K.
79
K.A.A.
318is -94 (E36)
Förskte få tag på säljaren idag men misslyckades... Gör ett nytt försök imorgon (vet ju var han bor)

fortfarande är frågorna obesvarade så jag skulle uppskatta om ni delade med av era kunskaper!
hehe... nu blev polaren sur för jag skrev från hans bärbara och inlägget skrevs i hans namn...

Fick logga in med mitt.... Svaren är till Pesarirani
Nu har jag fått lite större klarhet i det hela. Var och knackade på hos den som jag har köpt speglarna av och fick denna förklaring:

De köptes begagnade för 7-8 år sedan och var tänkta att sitta på en Porsche 944. Projektet hade kommit av sig och speglarna blivit liggande i garaget under hela denna tid. Speglarna kommer från en E36, M3 (original) ; men huruvida de var från en coupe eller cab visste han inte.

Nu undrar jag:

Coupe el. sedan?
Går det att köpa fästplattorna separat? Är et samma fästplattor för vanliga speglar och M3-varianten?
Måste man själv dra några kablar eller sitter kablarna på fästplattan?

Tacksam för all upplysning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.