AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
892

KW Variant II Paket montering M3 E46

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Hejsan!

Nåt speciellt man måste tänka på när man monterar detta paketet? Alla tips och råd är välkomna. Kitet kommer om ca 2 veckor.

Har läst massa trådar om hur "dåligt" kitet är för de sänker för mycket osv. RS2 på forumet skrev massa om det.

Så, nu vill jag har råd inför monteringen. Vad ska man tänka på? Vilka delar som momentdras osv? Nåt man "bör" byta samtidigt som man monterar de.

Bilen har förövrigt gått ärliga 2400 mil. Inget tecken på slitage eller dylikt i bakvagn eller framvagn.
RibbaN_

Nu var det ett tag sen RS2 skrev något så ett mejl till han så får du säkert ett svar.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Ingen annan som monterat och har koll/råd och ge?
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Kan bara säga att mina funkat bra och inga konstigheter vid montering.

/Robban
Rk
252
Rka
M3 E46 SMG -03
Jag skulle rek. att du byter till hårdare bäramsbussningar. Jag bytte till polybussningar en månad efter jag monterat mina pss9:or vilket innebar en extra hjulinställning i onödan.
Jag köpte bussningarna på Mekonomen (Forza) gick på 690:-, helt klart en av de mest prisvärda prestandaprylar enl min mening.

Körde flera tusen mil med mina så gott som problemfritt, lite oljud osv men inget konstigt annars och de var så gott som maxsänkta.

Mvh,
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Okey, låter bra. Ska se över bärarmsbussningarna när jag ändå är igång.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.