AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.171

Hur mycket ström drar era bilar när de är avstängda?

sj
17
sjoa
523iA Touring -97
318i Touring -96
Toyota Yaris -10
Hej,

Min bil ville inte starta i morse, batteriet var helt dött. Testade att köra med startkablar från ett batteri (andra bilen var inte hemma) Men det gav inte tillräckligt med ström för att starta bilen. När jag kopplade bort det befintliga batteriet o stoppade i det andra startade bilen.

När jag laddat "första" batteriet fungerade allt igen men bilen drar 0.7A när bilen är avstängd och låst, dock drar väl ACC och larmet lite extra den första tiden efter att man stängt av och låst bilen. Men jag tycker att det verkar vara för mycket.

/David
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Efter ca. 15 min. går bilen i sleep mode & drar då endast några mA.

sj
17
sjoa
523iA Touring -97
318i Touring -96
Toyota Yaris -10
Ok, vet du hur mycket de brukar dra innan de kommit till sleep mode?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
0.7A innan sleepmode är inte för mkt , min drar lika om inte mer , i sleepmode drar min 0.11A och jag har inte haft några problem sedan jag bytte från 90A Valeo generator till 120A Bosch.
Normal förbrukning i sleepmode är runt 20-30mA (0,02-0,03A). Om den tar t.ex 0,11A konstant när man ställer bilen blir det snabbt amp. timmar och dränerat batteri. Det hjälper knappast med större generator eftersom problemet inte ligger på laddningssidan.
I icke sleepmode kan förbrukningen vara betydligt högre 2-3A eller däromkring är inte onormalt.

FP
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Jag har som sagt inte haft några problem med urladdat batteri sedan gen bytet iallfall hursom helst , kanske skall tilläggas att jag har en kraftig stereo i bilen(stegen kan dra uppemot 235A max) som drar mkt ström också så den gamla generatorn hade nog det kämpigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.