|
|
|
|---|---|
Amethyst |
Undrar om plattan på ratten framför airbagen flyger uppåt eller nedåt. Det krävs ju dock kraft mot tyngdlagen om den ska uppåt så den går neråt eller? Brukar köra med ena handen kl 12 Så jag funderade på om handen slås av vid krock. Mvh Kalle säg aldrig "det är omöjligt" jämför problemet med skapandet av universum. och Säg "jag kan inte det" |
Amethyst |
Denna ratten har jag Länk säg aldrig "det är omöjligt" jämför problemet med skapandet av universum. och Säg "jag kan inte det" |
|
tror att den delas i mitten, som att två luckor öppnas, det får inte "flyga" iväg delar som kan skada föraren. Länk ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Om airbagen löser ut har man krockat så mycket att man inte behöver bry sig ett blåmärke eller två på handleden. Det finns folk som klagar på ont i öronen vid smällen, samtidigt glömmer de bort att aqirbagen kan ha rättad deras liv. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
erik det stämmer inte, jag har krockat med en hund i tyskland och airbag har löst ut. Det var bara fronten på bilen som var skadad så bilen reparerades och jag fick två nya airbag. Den enda jag kan klaga över är att det luktade illa, parifmerad airbag explosion är kanske framtid :) Säkerhet i andra hand |
|
|
så här såg det ut med min bil, m-ratt Länk Säkerhet i andra hand |
|
|
den delas i två strecket i mitten är typ brytpunkten en del upp i en del ner, ska nog inte vara några problem att hålal handen kl 12 då det gjorts mänder av tester på just airbag`s och en biltillvärkare kan inte helt blint utgå att personen i fråga som kör håller händerna 10 i 2 (som är ungefär samma sak) det kommer vara jobbigare att bryta nyckelbenet/revben pga av bältet... slog på ratten i förra bilen (airbag med slagstift ska man inte slå på) precis när jag mata in det andra slaget i bilkön på e6:an så slog den tillbaka AJ!!.... handleden svullna upp och det blev en sportratt efter det... Hoppas det fanns nån intresse klubb som ville veta ;).. Ge han olja Bara!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.