AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
800

Värde på 523-98 sedan

cu
146
curigan
528iat-00
Denna bil har gått 5500mil så ett värde är lite svårt att säja
vilken uppfattning har ni??Bilen har ganska mager utrustning
aspensilver met,aut steptronic,klima,ej skinn,svensksåld.
Lovade polarn som äger bilen att försöka få ett en vettig värdering.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
runt 80' kanske?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

Ja,får du den för 80 papp så är den ju nästan ett klipp anser ju jag.

Halvrishögar årsmodell -96 med "trippla miltalet" betingar väl i storleksordningen 45-50'...minst :)
Så nog torde denna lågmilare bli lättsåld för 80' iaf :)

Jag vet då inte om någon 5500milare som säljes idag,men jag vet ju att marknaden styr och för "kring 80 papp" så torde en dylik absolut vara ett klipp om man tänkt ha den ett tag iaf..

Men det är ju en sak att värdera en sådan lågmilare och sedan "veta" att det finns folk här i landet som är extremt "milkänsliga", vilket skulle betyda att flertalet "dräglar" när de ser en sådan lågmilare och betalar "bra mycket" för att få den..
Jag gissar att OM han vill ha "maximal utdelning" för bilen så säljer han den inte till dig för runt de slantarna iaf ;)

Mitt tips på värde skulle nog vara "minst 90-95" med "rätt köpare" :)

Men som sagt,marknaden styr naturligtvis och med det låga miltalet(verifierat) så skulle många V70 ägare till o med bli intresserade för 80000...tror JAG.

Sedan anser ju jag att årsmodell -98 är den mest "krångelfria" 523:an man kan köpa idag(mht barnsjukdomar osv),sedan om det tenderar att avspegla sig i "verkligheten" är ju en helt annan sak.

Jaja...mina alldeles egna funderingar :)

Mvh Janne.
Tror som Marin. Säljaren får hoppas på en köpare med väl utvecklad milskräck så kanske det går att få mer?

cu
146
curigan
528iat-00
Ok tack för era tips ni var där i kring jag trodde men ville höra lite mer åsikter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.