|
|
|
|---|---|
| idag när jag skulle starta bilen var det ingen ström i batteriet. så jag tog fram batteri laddaren och satte på starthjälp. men när jag vred om nyckeln med start hjälpen på så starta den inte. istället så låstes dörrarna. och larmet började gå. och de har aödrig fungerat under tiden jag ägt den. nu får jag inte äns av larmet genom att ta av minus polen. de slutar bara tillfäligt. men sen när jag läger på den igen och ska vrida om nyckel då går larmet igen. någon som har något tips att ge mig? så är jag väldigt tacksam. | |
|
Välkommen till forumet! Skriv gärna vad det är för bil, det underlättar... Lägg gärna in den i din profil också :-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| det är en 518i-90. jag blir tokig på bilen. måste få ordning på de så snabbt som möjligt | |
|
Det låter inte som om det är ett originallarm, vet du vad det är för fabrikat? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
När du skriver starthjälp så blir det lite lurigt. Om det är en rå och oreglerad laddare som i starthjälpsläget skickar på 15-16V eller mera så är det tyvärr risk att du orsakat en del fel i bilens elektronik. Detta är just anledningen till att laddare med starthjälp är ytterst olämpliga att ta till i lite nyare och moderna bilar med mycket elektronik osv. Rätt metod är långsam uppladdning av batteriet eller tillkoppling av hjälpstart från annat batteri. Hoppas problemen löser sig och att du slipper felsöka djupare i elektronikmoduler osv. FP |
|
|
jag kopllade förbi start spärren jag är i behov av bilen. så om dom vill ha pärlan så får dom ta den. men de ska stå dom dyrt:P heller köra länge på slangen, än att bli körd länge med en lång slang. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.