AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.755

Varför envisas folk med att ställa sina bilar på gräs när bilen ska fotograferas?

Är det bara jag som har reagerat på att folk har pippi på att köra ut sin bil på olika typer av gräsmattor/fält och fotografera bilar som är mer anpassade att köra på bred fin asfalt ?

Ett exempel: Länk

Varför fotografera landsvägslok i terrängen ?? Känns lite malplacerat liksom.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Inget ont om mercaägare, men ett annat omdöme än vi har dom ju ;-)

Har hört att det inte är riskfritt att köra ut på torrt gräs. Värmen från katten kan starta en gräsbrand under bilen.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Såhär eller?:)
Länk
Länk
(en av mina gamla bilar)

I rätt miljö kan det vara mycket snyggt att fota bilen på "gräs".

Mvh,
/Wille
WilleW: Vilken aptitlig (-t välpolerad) bil du har! Snygga kort dessutom.

Mvh
Mikael
Tycker det är mer märkligt att mörka regnumret. Teknikens Värld ringde runt 10 slumpvis utvalda annonsörer för några år sedan och frågade varför de just täckte över regnumret.

Flertalet visste inte varför och hade ingen vettig förklaring. Någon hävdade dyr utrustning..

Och ska man maskera regnumret kanske photoshop är vassare än wettex 1.0?

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag misstänker att folk tar kort i gräset för att bilen kan uppfattas som lägre där... Sen är det ju en hel skara folk som måste fota bilen i närmsta vattenpöl också. Det är bara spåna runt lite på Garaget.org..

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
mikaelodoris:
Tackar, den är tre bilar gammal, d.v.s. den är inte i min ägo längre. Tvätta bil är kul! Poleringen och förseglingen lämnar jag med glädje över till proffsen..

Mvh,
/Wille
Verkligen rätt "miljö" för en 850 !

Länk
Fel miljö?:
Länk
Länk
:D

Mvh,
/Wille
Grönt är skönt typ. ;) Rogivande liksom, vad gör den lilla rostfläcken och avsaknad av servicebok nu när allt ter sig så gröööööönt...
randrup
Vilken är då den bästa foto miljön? Personligen gillar jag när miljön står i kontrast till bilen. T ex om bilen står bredvid ett övergivit hus, eller med en stor industri som bakgrund...

//randrup
Som fotograf förstår jag inte alls, det viktiga för mig är att få en så snygg bild som möjligt, sen om bilen står på gräs, grus eller en gågata där en bil heller inte hör hemma spelar ingen som helst roll.

/Fredrik
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
randrup

Visst kan det vara snyggt. Men som annonsbild tycker jag inte det känns lika passande. Då tycker jag det kanske passar bättre med nåt annat, kanske lite gräs... ;)

"Got fuel to burn, got roads to drive"
randrup
Grelle:

Nä - om det skall vara en annonsbild bör bilden bara vara tagen ur en enkel vinkel - inget komplicerat. Men om man vill föreviga ägandet av sin bil, så tycker jag man bör exprimentera med omgivningen. Det är högst personligt vad man i slut väljer att göra...

Men som sagt - annonsbild bör inte vara extravagant.

//randrup
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
När jag skulle sälja en Audi hittade jag inga vettiga bilder, och av nån underlig anledning (lathet kanske:) orkade jag inte plåta nytt. Kollade lite i datorn, och joodå, där fanns bilen med. Med sommardäcken, perfa. Bilden var tagen på nåt tokhögt norskt brutalfjäll i Lomtrakten, perspektivet något ovanifrån och bilden tagen som en panoramabild över den omgivande fjällvärlden. Syftet med resan var sommarskidåkning, så takboxen satt som ett smäck på taket, rätt dominerande ur det perspektivet.

Bilen vart såld på ett par dagar, dock var köparen väldigt noga med att få med takräckena han såg på bilden :D

Så naturbild med inslag av bil kan väcka intresse. Få bilder lyckas förmedla en vettig uppfattning om detaljskicket på bilen ändå.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Den röda audi TT:n framför skogen i nya ams. Suverän bild!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.