|
|
|
|---|---|
|
Jag hade en 528i -98 för 2 år sedan och reagerade på att det inte kom något ljud från diskanterna i bakdörrarna, men tänkte då att det säkert var något fel på just den bilen. Nu har jag nyligen köpt en 520i Touring -01 och där upptäckte jag samma grej! Någon som vet varför, eller varit med om samma sak? D Harbo | |
|
Kan vara att det inte är fördraget ifrån fabriken. Vet inte om det ingår i något större ljudpaket om dom ska fungera. |
|
|
Vad har du för ljudpaket? Det är bara vid de större paketen, Hifi-paket och Hifi med DSP samt Individual-ljudsystemet som det finns diskanter där har jag för mig. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Det är nog inget värstingpaket, för ljudet är inget att hurra för. Vanlig Business CD. 2 diskanter + en 4" mellanregister i framdörrarna. Diskanter i bakdörrarna (som då inte låter). Samt 2 stycken högtalare i taket där bak. (kanske 6" eller ev. 8"). Det är inget imponerande ljud iaf. D Harbo |
|
|
Ljudet är ingen höjdare i nåt utav paketen =). Har du 3-delat fram eller 2-delat framsystem? Alltså, spelar den mittersta högtalaren fram? Har du en extra förstärkare bak till stereon? Mellanregistret/basen i framdörren är 5.25". Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Nu e jag kanske dum men har du kollat så det sitter högtalare där? Det är roligare med sex......hjul alltså ;-) |
|
|
Gick ut och lyssnade på diskanterna i framdörrarna och det låter bannemej bara från den övre... Kan det verkligen vara så dumt att där inte sitter några skrikare, utan bara är ett högtalargaller. Verkar ju snålt.. känns ju kasst när man sitter i baksätet och bara hör ljudet från mellanregisterbasar i taket :( Svårt också att koppla in grejer själv eftersom det är orinal och jag inte ens vet var steget sitter... M E C K D Harbo |
|
| Tänkte oxå på det där härom dan då jag såg högtalargallren för diskanter i bakdörrarna, låter inget i mina heller. Har business rds stereon i min bil. Ingen som vet om det är fördraget kablar för högtalare? | |
|
På min 99 satt det inga högtalare i bakdörrarna och heller inga i "mellan" uttaget i framdörrarna. Det är till att ta av dörrsidan och montera egna högtalare. Troligen har ni inte fördragna kablar heller. Det är roligare med sex......hjul alltså ;-) |
|
|
D Harbo: Steget sitter innanför den vänstra luckan i bagaget. Det är den gråa prylen med kylflänsar och 2st kabelhärvor in i. Lär ju iofs inte hjälpa dig att få ljud i diskanterna i bakdörrarna. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Det är inte säkert att du har steg bak om du bara har business ljudet. Har för mig att business utan hifipaket driver precis som reversen, på enheten fram. D Hardbo, det stämmer. Den mittersta är tom, det är mellanregistret. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
De extra gallren är för högtalare som ingår i lite värre ljudanläggningar, Business och motsvarande har inga element eller kablage monterade. FP |
|
|
Tackar alla som svarat och fått mig att förstå att det bara sitter tomma högtalargaller i min bil, eftersom jag har en snik variant. Trisst att inte ha diskantljud i bakdörrarna, men men. Får väl leva med det, är inte lätt att koppla in själv.... D Harbo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.