AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.044

Funderar på att köpa min första bmw

Tjena, detta är mitt första inlägg här.
Funderar på att skaffa mig en 7:a men vet inte om jag ska satsa på E32 eller E38 vill helst ha V8. Frågan är väll mest egentligen vad ger mest valuta för pengarna. kan tänka mig priser upp till 60 k
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Tjena Rikhard,

Jag säger bara en sak, gå absolut inte ner i serien. Skaffa 7 serien och mo du tänker skaffa V8 så ännu bättre. Köpte för några dagar sen en 728 för 65k och det är som att födas på nytt. Den har bara 193 hästar men den är hur pigg som helst och glädjen som följer är enorm.

Köp en E38 då E32 känns för gammalt. Nya karossen E38 tycker jag om men det är din bil så det är upp till dig.

www.abdalian.se/bmw för bilder
E38:an torde kännas som ett naturligt val om du inte är speciellt förtjust i någon annan modell av t.ex nostalgiska skäl. E38 har sjukt mycket tillbehör beroende på modell, kolla in "L7-tråden", där finns det mycket ögongodis. Anledningen att jag valde e:32an beror enbart på motorn, en legend. 12:or och 8:or i all ära men för eget bruk så klarar jag mig utmärkt på 6 burkar.
Visa användare
126
Alucinor
Subaru Forester 2,5XT -06
Instämmer med ovanstående skribenter. Skippa E32:an om du inte är väldigt förtjust i just den modellen. E38:an är mycket modernare på i stort sett alla aspekter, då det är en efterföljare till E32:an. Vill du ha E38 V8 så finns 730, 735 och 740. Mest valuta för pengarna torde vara E38.
Använd dig av denna: Länk

Jag själv skulle valt en 740 E38 för de pengar du pratar om.
Annars får man en snorfin E34 540 för de pengarna, men inte lika modern, nåja... ;)
Alltså, du kan få en 540 E34 etydligt billigare än 60, men utrustning och komfort brukar du får mer av 7-serien.
Har börjat tänka i lite andra banor. Typ köpa en 540 eller minst 535 och lägga lite mindre pengar, frugan är inte så imponerad av fläskiga bilar som 7 serien. Skulle egentligen bara ha en rolig bil, kör idag en svensson bil(v70). Är ju en bra bil men hur kule det att dela bil med halva sverige. Ska tänka lite mer på det, tack så länge
540:s hittar du lätt. Men ta tid på dig att hitta ett fint exemplar med hyfsad historik. Tror du hittar en fin för runt 40 papp. Länge sedan jag letade men nånstans där BÖR du hitta en.
För egen del skulle jag finna denna hyfsat intressant: Länk
Originalfälgar och inte sänkt med en massa stylinggrejer= Kanske en lite äldre herre?
Länk
Också lite intressant om man får ner priset 5-8 tusen.
Den första annonsen där tittade jag precis på, grejen e den att antingen går jag fullt ut och köper en för ca 60k eller så blir det en billig för runt 20k. Men e ruggigt sugen på v8:a och då gärna 4 litarn lite mer pulver, längtar efter att hänga av ett par över stajlade s40 t 4:or haha
Läs igenom guiden INNAN eventuellt köp bara! : Länk
Läs speciellt om läckande ventilkåpspackningar och automatlådans plastkulor. (för 540)
Japp läste lite om det igår, ska läsa mer nogrant när det ev närmar sig
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
När man väljer mellan E32 och E38 så ska man nog först o främst gå på vilken man tycker är snyggast. Samt pengar förstås! E38 är ju dyrare i inköp.

Men herregud vilken behållning 7:an ger mig! Den är en fröjd att köra. Speciellt på landsväg/motorväg. Underbar körkänsla och komfort!

KÖÖÖP! :)
Är det någon här som vet varför det inte är möjligt att få en 7:a med 4wd??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.