AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
696

aut.avbländande backspegel

ba
35
bante
535-88/E34
hej jag har fått en automatiskt avbländande backspegel finns det någon som vet hur man kopplar den och om jag behöver fler grejer jag har bara själva spegeln

jag håller på med ett liknande projekt och har kommit fram till följande. deta under förutsättning att din är som min.

Jag har 3 kablar ut från spegeln och dom har följande funktioner.

plus/jord den tredje skall gå till backljusreläet (rätt ord?) så att när backljuset går på slås funktionen av så att du kan använda backspegeln när du backar oavsett ljusförhållanden. detta relä sitter i mittkonsollen i närheten av lådan.

sen vet jag att det finns andra speglar med massor av kablar. Dessa är troligtvis till för att styra larm och ev. andra funktioner.

Lycka till och berätta gärna hur det gått om du hinner slutföra det inan jag.

Surfa in på Länk
ba
35
bante
535-88/E34
jag har 9 kablar på min och att få något kopplings schema från bmw är väl lika lätt som att göra bin laden poppis i usa

ett litet projetk jag hade när jag var på skroten senast var att försöka se vart kblarna gick från backspegeln.

dom går fram till vänstra A stolpen, vidare längs med vänstra sidan av taket, ner längs med C stolpen, under baksätet, in i en knytnävstjock kabelhärva, där gav jag upp och skaffade mig en "riktig" automatskt abbländbar spegel. Den har bara 3 kablar och verkar extrem enkel att koppla in.

Surfa in på Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.