|
|
|
|---|---|
|
Lär inhadla nya sulor till bilen. Har dessvärre inte en susning om vad jag ska ha. Sitter idag på 225/45-17" bak, resp 215/45 17" fram. Fälgarna är Bmw m3, troligen från cabmodellerna runt -95, tycker ha sitt mig på sånna iaf! Nu till frågorna: För det första, när jag böt baksulorna tidigare i somras sa däckkillen "- vi brukar köra 225 på sånna här fälgar." Så det gjordes. Kan jag köra 225 runt om nu ? Däckfrågan: Vad ska jag köpa för däck ? Tänkte inte slunga ut en hel förmögenhet på däcken, men lite prestanda å slittålighet vore ju inte helt fel. Har kikat lite på Falken FK-452 etc. På däckonline. Försök gärna lämna er kunskap och egna användaråsikter så snart som möjligt, bakdäcken är nämligen helt slut och "järnpiggarna" är framme! Dvs... troligen körförbud, så den står ;P Tacksam för snabba svar! Johan | |
| Falken är bra grejer men som inte håller så länge. Har Dunlop 9000 på min 328, funkar kalasbra. | |
|
Har dunlop SP sport 9090 på m3 gt fälgar, 235/45-r17 och dem fungerar skitbra. Har provocerat bilen en hel del för att se när det släpper men jag tycker däcken har otroligt bra egenskaper på vått underlag. I högre hastigheter känns bilen stabil och går relativt tyst. Rekommenderas varmt. Det är mina erfarenheter, de är inte så värst dyra heller. Undvik de billiga alternativen från kina, nankang eller vad det nu var, satsa på ett kvalitetsdäck. |
|
|
225 runt om är hur lungt som helst, har själv det på mina 18"are. hade 235 runt om på 17"arna och det finkade det också. falken är bra däck till rimligt pris har själv falken på min bil och har inget ont att säga om dom Mvh Fredrik He's going the distance |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.