AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
586

Fläkten fungerar inte, Rycker i ratten trots bra skivor

Sk
4
Skiwithmartin
E36 328i Touring 1998
1.Jag bytte bromskivor och klossar i höstas och renoverade ett ok. Nu har det börjat att slå i ratten iblandbara. Sen går det bort igen. Funderar på om inte kolvarna går tillbaka eller kan det vara oken. Rykte imorse någon mil sedan försvann det bara. Kändes som on det var höger sida eftersom det avtog när jag svängde kraftigt åt vänster.

2. Fläkten går bara ibland. Jag har hört att detta är ett vanligt fel och på BMW sa de att de skulle böhava byta hela enheten. Jag har klimatronik så när den lägger av fungerar ingenting. Sedan går den igen Ac och fläkt allt. Kan man laga denna enhet eller är det bara att anta BMW att byta den för 3500-4000kr?

Jätte tacksam för svar

Mvh

Martin

Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
2.

1. Är det själva ACC panelen som dör?
2. Eller fungerar panelen bara att fläkten inte snurrar?

1. Säkert bara ett motstånd som spökar, sök i forumet så har du läsning för hela kvällen och morgondagen.
2. Då är det troligtvis fläktmotsåndet som inte är OK kostar ca 600-700:- att byta. Det gör man själv på 10 min.

328: Länk
318: [Avställd] Länk
/Daniel
Sk
4
Skiwithmartin
E36 328i Touring 1998
Tack för så mkt för tipset! Det är hela panelen du vet cirkulationsluft AC riktningar på luften osv allt dör allså sen börjar det fungera helt plötsligt igen. Så själva fläkten är ok.

Martin

Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Ok.. det är väl lite av ett standard fel eller vad man ska säga.. Man kan byta ut detta motstånd men det kräver ju lite lödkunskaper.

Jag vet att det finns en på detta forum som man fixa sådant, tyvärr kommer jag inte ihåg vad han heter.

/Daniel
Sk
4
Skiwithmartin
E36 328i Touring 1998
Jag känner en kille som är duktig på elektronik och kanske kan hjälpa mig om det blir kompliserar. Du kanske vet var motståndet sitter. Är det svårt att plocka ut hela enheten ifrån panelen? Antar att man måste det?

Tack för att du hjälper mig!

Martin

Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Jag ska söka runt lite på nätet... återkommer.

/Daniel
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Här har du en guide hur man fixar det:
Länk

Kan ju inte garantera att detta är felet på din, men som sagt det låter ju som de.

/Daniel
Sk
4
Skiwithmartin
E36 328i Touring 1998
Tack börjat läsa den på Engelska.

Jätte snällt!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.