AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.469

E30 som bara går bara på startgas!?

Ti
108
Tim Larsson
Bmw 320 (e30) årsm -87
tja. jag har en bmw e30 320 -88 som inte startar.. jag köpte den som den e.! förra ägaren påsod att de va bränsle pumpen men de får fram bränsle till fördelar röret så de antar ja att de inte e, beror på hur högt tryck de brukar vara där men det här kommer bensin kanske 5 cm ut från slangen. jag har provat byta fördelar rör och spridare men de funka inte heller.. jag har kollat gnista å stifft å de va bra.. jag har provat byta bränsle tryck regulator å de va bra... den startar om man sputar start gas in i lmm:n men går bara tills det är slut!? den går ojämt när den går på det! kande vara att de inte fördelas bra eller kan det vara så att kamremmen har hoppat ett snepp eller ska de vara högre bränsle tryck? jag glömde kolla om de kom bränsle igenom spridarna när ja hade de borta:( nån som kan veta vad de kan vara?
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Kolla om spridarna får ström.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Saxat från mig själv i en tidigare tråd.

"Det sitter en rund kontakt under insuget med sex sladdar i. Två av dem styr spridarna (1, 3 & 5 samt 2, 4 & 6) minns inte vilket nr eller färg. Hade väldiga problem att få min att starta och då hade stiften i kontakten gått av, alltså inne i kontakten med strömlösa spridare som följd och inte var det helt lätt att hitta på heller. Stiften hade gått av i delen som sitter i "stora" kabelhärvan och inte i den som går till spridarna.
"

///BMW - Was sonst!
Ti
108
Tim Larsson
Bmw 320 (e30) årsm -87
tyvärr men det är ström till spridarna.. har kollat det:( kan remmen ha hoppat ett poar kugg eller fler tips?
bm
24
bmw__johan
320ik -88 m20b25
jag har glab i den kabeln som ni snackar om, tråkigt nog precis under insugnungs röret innan sladen går in i platshöljet som ger spridarna ström, måste ja ta ner hela insugnings röret för att få los detta och åtgärdat?

johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.