|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder: Länk Jag tycker själv att priset är lite högt för en 540 -01, vad tycker ni? Det beror ju självklart på skick & så, men överlag. Mvh/Daniel | |
| Håller med om att priset är lite högt, men den kanske är i perfekt skick. Sen kan man alltid pruta ner priset. | |
|
Ja den ser ju fräsch ut på bilderna & har all utrustning man behöver & lite till. Så jäkla dålig på att pruta, vad kan vara vettigt pris? 170, inte alla som vill åka v8 nu när bensinen är dyr & sen är det en gammal modell..e60 börjar ju komma ner rätt friskt. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Håller den för en granskning /garantiutdrag från BMW när det gäller milkontroll, 10.000 på en importerad 01 är ovanligt lite. Är 170-180 ett vettigt pris. Snygg bil med snygga fälgar dessutom lite extra eftertraktad av vissa pga den manuella lådan. Notera att det är en tysk som gillar att köra bil som beställt den och säkert kört mycket landsväg vilket plockar på mycket mil, en bilägare som körts övervägande i stan beställer knappast en manuell 540. ( min rullade 15.000 mil på 3 år och det märks inte alls annat än på mätaren.) ///MVH Hasso Länk |
| Hasso: Det är ju som du säger angående manuell/automat. Det är ett W på reg.nr. En ägare i tyskland, import 05. En ägare i sverige. Nu har jag fått beslutsångest.... | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Köp/beställ ett garantiutdrag av BMW självklart finns det undantag och har du tur så stämmer det. Bilen ser ruggigt fin ut på bild och, du måste köpa en M5a för att komma högre i kulfaktor. Ångest nä inte heller en manuel 540 är en riktigt kul maskin om man inte ska ligga i stan hela tiden. 540 är rätt kalla i tyskland så priserna har gått ned rätt mycket. ///MVH Hasso Länk |
|
Snygg bil med det perfekta fälgvalet (köper du den och hellre vill ha krysseker 42 så hör av dig ;) Hög utrustningsnivå men något högt pris. Stämmer allt efter kontroll av historiken så håller jag med Hasso i hans värdering, kanske någon krona mer pga av kombinationen av färg, fälgar och utrustning och att den ser väldigt fin ut på bilderna. ___ //Ulf |
|
|
Tack för att ni "hjälper" till..! Hasso: Hur beställer man garantiutdrag? Vad lär man ha för att kunna "köpa" ett sånt, vilka uppgifter alltså? Mvh.. |
|
|
Jag tycker priset på bilen är lagom med tanke på utrustningen, den måste vara fullutrustad nästintill. Är den lika fin som på bild och ärlig hade inte jag tvekat en sekund. Se dock till att få INSP II utförd om den inte är det, kostar runt 7-8' att få gjord. ///Mvh Sibbe Länk |
|
|
Betänk hur popurlär e39an är nu och hur poppis den kommer att vara om två år...205KSEK. Visserligen mycket utr och hyggliga mil. Tror iallafall att det finns stora möjligheter att få ner priset rejält om man har is i magen. |
|
Regnummer/chassienummer från tex Vägverkets hemsida, ägaruppgifter med adress o telefon behövdes sist jag betalade 500 kr för en koll. Har du tillgång till fax så får du ägare mm från Vägverket direkt. Du åker till närmast BMWhandlare och är han välvilligt inställd så hjälper han dig med detta. Bimmer seb man får nästan en hyfsat M5a för den pengen. ///MVH Hasso Länk |
|
Ok, jag ger mig. Priset är kanske en aning i överkant. Men en M5 för dessa pengar kan bli mycket dyr att köra om oturen är framme. Hel rätt kombination på bilen, blir nästan sugen på å byta själv. ///Mvh Sibbe Länk |
|
|
170-180 må vara ett roligt pris att betala men försök hitta en till dom pengarna det gör du inte om säljaren vet vad han sitter på jag kikade på annonser i Tyskland det finns ingen M-paket facelift 6vxl med dessa mil för mindre pengar värderingarna är önskan om pris inte verklighet, fakta M-paketade facelift med mycket utrustning är eftertraktade, det är många som inte kan med E60/E61, sena E39 med mycket utrustning och lite mil har inte sjunkit alls i Tyskland på ett år. Närmaste M5: an på bmw.de, facelift uttag-00 utan navi med ca 100tkm för ca €20000 i övrigt pre facelift så jämförelse haltar lite, pre facelift finns en del av men riskerna med en sådan utan garanti är långt högre än för en 540i/6. Den första frågan man bör ställa sig är; vill jag ha denna bil? Är mycket utrustning, lågt miltal och speciellt M-paket ett krav om det går att tumma på något kan man hitta facelift 540i/6 från strax under €10000 men då är det tygklädsel, inget M-paket och högt miltal, räkna inte heller med xenon och navi. Visst det är en privatperson som säljer men alternativet är att åka till Tyskland, mig veterligen finns det EN Sv-såld 540i/6 likadan som den på annonsen (silver -01 M-paket) förutom att den är rensad i jämförelse, 17" ingen navi, jag hade försökt få ner den under 200tkr men under 190tkr är svårt enligt mig, självklart under förutsättning att allt stämmer. Manuella E39: or med V8 är mycket ovanliga i Tyskland så chansen att göra fynd är inte så stor, lite över 1000ex av 540i/6 Sedan M62TU Europamodell med ratten på vänster sida tillverkades, hur många av dom har M-paket och är facelift? Något att ha i åtanke inför bilen. Mvh Stephan |
|
|
Tillägg var är den köpt i Tyskland? Ett kvitto från en BMWhandlare är en klar fördel gärna med 1års garanti från köpet, det är en kvalitetsstämpel. Mvh Stephan Ps; Ja jag är lite hård men jag försöker balansera upp dom låga värderingarna denna bil har alla godssaker och kostar därefter, hålls skicket på den tror jag på sansad värdeutveckling. |
|
|
Den är köpt av BMW i Cuxhaven 2005-02. Jag är tacksam för den hjälp jag får med för & nackdelar & pris etc.. |
|
|
Danjel_; Då bör det finnas ett kontrakt som säger att den är krockfri + garanterad mätarställning, bilen blir bättre och bättre=) Mvh Stephan |
|
|
Nu äger jag själv en 540i med m-sportpaket så jag är väl lite partisk. Men jag tycker inte att bilen är orimligt dyr, förutsatt att allt stämmer och är i bra skick. Jag skulle nog försöka få ner den 10.000 i pris för att bli nöjd. Som det skrevs ovan så se till att insp II är gjord. Sen ska du självklart göra alla andra kontroller som bör göras i samband av bilköp. Garantiutdrag från bmw, kontroll av service bok genom att ringa ner till tyskland till dom verkstäder där bilen enligt boken är servad. Hoppas att det går bra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.