AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
8.303

Däckslitage pga lågt lufttryck?

Sida 2 av 2
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Det finns en mack i Uppsala som mäter och visar trycket i ditt däck. Sen så slår du in det tryck du vill ha så sköter den resten,helt outstanding.Ligger på Rapsgatan,statoil.

gretzky
Låter som helt sanslöst övertryck! Kört 2 senaste somrarna med 2,5kg fram & 2,7kg bak. (225/40-18 & 255/35-18 Nokian NRY) Har en utomordentligt fin slitagebild på däcken.

dieseldoris
Gemini__
Sanslöst övertryck är det garanterat inte. Har själv minst 3 kg runt om i mina 18"-are.

Mvh:
Thomas
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Tar upp en gammal tråd eftersom jag nu har slitit ut 2 omgångar 265/35-18 till bara corden på insidorna och som nya på mitten...har aldrig haft under 3kg så nu ska jag prova lägre tryck så får jag se om jag får någon livslängd.

Slits de bara på insidorna så beror det nog inte på lufttrycket. Kolla hjulvinklar.
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Jo jag har gjort det samt bytt stödämpare men hjälper inte,bilen har nivåreglering.Men jag drar ganska mkt husvagn kanske det beror på det? sitter nu och kollar efter några 7x16 hjul för ev använda vid husvagnsdragning.

Kolla efter glapp i bussningar ock kulleder. Du ska inte behöva byta hjul för att dra husvagn.

Här finns det en tråd som tar upp samma problem Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.