|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Min fd svärmor klagade väldigt över att hennes lilla Golf skramlade så hela tiden. Ljudet skulle komma ifrån höger sida, så mycket hade hon klart för sig. Efter att ha startat bilen och kört en sväng på parkeringen så kunde jag snabbt konstatera att det vore rätt bra om hon tog bort alla verktygen ifrån dörrfacket på högersidan. Voiala! Problem solved! ;) Jag följde med en klasskamrat när vi gick på gymnasiet. Hon hade nytaget körkort och fått låna pappas bil med uppmaningen att hon var tvungen att fylla på olja någon gång under dagen för lampan hade börjat lysa. Sagt och gjort! Vi kör till macken närmast skolan och hon stegar in till disken och tittar på killen bakom den och säger: Har ni olja till en grå Volvo? Både jag och killen låg i konvulsioner på golvet och min stackars kompis förstod ingenting. |
|
|
Kom på en till precis när jag tryckte på "Besvara inlägget" En väninna till mig kom in till sin man och berättade att nu var det nog något fel på bilen för den där röda lampan med oljekannan på hade SLUTAT att lysa. Behöver jag säga att motorn drog sin sista suck någon dag sednare? |
|
| En mycket god vän med sprillans nytt körkort köpte en helt ny bil för några månader sen. Häromkvällen fick hon panik när hon skulle åka hem - ratten var helt stum och bilen gick inte att starta! "Rattlås" kallas det... :D | |
|
Det här fick inte jag berätta för nån men sak samma. :) Kompisens flickvän körde från Södertälje till Strängnäs på 3:ans växel. Utan att märka att något var fel. Hon var själv i bilen bör sägas. Så ingen märkte väl. Nåväl, gör man så tycker inte jag att man bör ha körkort. |
|
|
Har en historia om min Mor! Min Mammas bil hade nästan slut på batteriet och skulle bogseras igång. Då det var ganska halt på den lilla vägen till huset sa min Far att till min Mor att inte försöka starta förrän de kom ut till den stora vägen som var sandad. Min mor sätter sig i sin bil och min far börjar att bogsera, efter ett par meter kommer min Mor på att hon inte skulle försöka starta så hon slår av tändningen... I första kurvan så går Rattlåset i och bilen åker av vägen och in i en sten... Lars Finbilen:Länk |
|
| en kompis var på semester med sin 940 när sent en kväll servopumpen la av den skrek som en stucken gris,han ringde en som har verkstad och killen sa,skär av remmen till servon som nödlösning,kompisen tar en kniv och skar av fel rem=skrikande servo,ingen laddning å ingen kylning | |
|
Jag känner en kille som slår allt med hästlängder, mytoman? pucko? förståndshandikappad? Ja kalla det vad ni vill, här är ett utdrag av påståenden och liknande. Visste ni att han citroen med peugeot 405 mi16 motor plockade en 500 hästars V70 ? Samt att han påstår att han drar morsans Volvo 850 GLT ! de ni ;) Det värsta var att han blev dragen av polarns 740 GLE 136 hästare! Sen så visste inte jag att man hade chippet i säkringsboxen ? det sa han iaf, hans pappa hade chippat deras Skoda så det var nu 300++ hästar i ;) Bmw är ju en bra bil, eller hur ? (YES) det påstår inte denne man! nejdå, en citroen överlever mkt längre, den är högre utav en lyx status än bmw också! Hans bil är samtidigt värd över 70,000:- (han köpte den för 12k, en -88) Ni vet, nyrenoverad topp, 10,000, ny front 10,000, ny hydraulpump 12,000, massa grejer! Visste ni det att det är hästkrafter som krävs för att driva en turbo ? inte avgasvolym ? för de visste iaf inte jag! har du 400 hästar på 2,5 liters motor så kan du driva en bauta turbo! Ja, det finns mycket mycket mycket mer! men jag orkar itne dra upp allt och kommer inte ihåg det heller, men tänk på det! En fyrhjusldriven bil är slöare än en tvåhjulsdriven ;) |
|
|
Hade en kille på jobbet som "kände" en annan snubbe som hade en skyline med 1100hk, vi blev intresserade och frågade snubben med skylinen och han sa; -Vaddå, näe det är 300 helt original. Finns så mycket fåntrattar som vet. |
|
|
mycket kul tråd :) måste bidra med två anekdoter.. En polare hade vart ute å provåkt en T5-R när den va ny, han va helt lyrisk när han kom hem å berättade att den hade turbo x 5.. inte dåligt mä 5 turboagg :) På en körskola i varberg fanns det en dakargul "M3:a" som övningsbil vilket gjorde denna körskola mycket populär. Ett tränat öga såg dock att det saknades: M-speglar, M-spoiler, kjolar ja allt M saknades och enligt ägaren (körskolläraren) var motorn strypt pga av att det var en övningsbil.. bad att få kolla underhuven och där satt en kraftigt strypt M3 motor, saknade visst två cylindrar och cirka 200 hk ;) ... d va en dakargul 316! hahhaha |
|
|
en tjej på en mack som fyllde på med olja till sin bil när lampan börjat signalera kom in och köpte mer och mer olja till slut kom hon in och sa att hennes fina bmw 750 inte gick gång det visade sig att hon fyllt olja upp till locket pga "att man ska ju se oljan" den motorn fick då rejält med smörjning och jag ett helvetes gott skratt |
|
|
Inte lika kul som många andra inlägg, men man undrar hur mycket killen jag såg på väg till jobbet imorse kan om bilar. Han hade en nyare Mercedes med en egen reg-skylt där det stog "M-KRAFT". M-Power i en merca? :) |
|
|
Det var för ett par år sedan då jag var med tom lastbil (trailer dragare) Renault Magnum o träffade några kompisar så dyker det upp en snackare med en "stylad" Ford Fiesta kring 85-88. - Hur måga hästar har den? - 420, svarar jag... - Jag drar ifrån 500hk lastbilar men släp så du har ingen chans, jag har minst 1000hk i min bil! Ja, men hur många ton kan en Fiesta dra? BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Förra sommaren stannade jag på en mack i Sarajevo för att tanka M5an,så han som jobbar där,de tankar åt dig,han kommer fram helt glad o skriker: shhhiiit är det en äkta M5a,jag svarar ja,han igen är det en 400hästars,jag svarar ja,faaaan vilken bil säger han oså ska han tanka nu,han frågar mig är det diesel eller bensin :-) |
|
|
"Hur släcker man lyset i kylen?" BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
En berättelse som vadrat i mina krätsar va att en 40 årig dam kom in i verkstaden och frågade om dom hade ett nytt lock till motorn. Kundmottagarens följdfråga: -Vilket lock är det du vill ha? -det det står 710 på. -710? -ja, -Kundmottagaren kliade sig och berättade att det inte fanns något lock som det ståg 710 på. Dom gick gemensamt ut och kollade vilket lock det va och det visade sig att det stog OIL och inte 710 =) Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
jimmy/bmw |
Min lärare berätta då han jobba på nån verkstad så hade det kommit in en tant som skulle köpa olja, sen fråga dom om hon vill ha hjälp å fylla på men ne de ville hon inte ! Sen kom hon in ett tag senare och sa bilen startar inte ! Hon hade fyllt olja upp till locket :) |
jimmy/bmw |
Kom på en till ! Hörde då två tjejer satt å prata på tåget. Och den ena skulle ta körkort ! Hon som skulle ta körkortet sa att hon inte kunde köra bil, Den andra tjejen sa nått i stil med att "det är inte så svårt bara att gasa bromsa växla" då fråga den andra tjejen varför man skulle växla ? Ja dom babbla på ett tag sen kläckte hon ut sig citat "Va går bilen fortare på högre växlar??" Behöver det tillägas att hon var blond :) |
|
Råkade komma in på något konstigt forum för en stund sen, och måste erkänna att när man läst en bit i den här tråden så skrattar man rätt gott åt 16 åringarna som "vet allt!" :-) Länk |
|
|
Skoj tråd! beemoholist |
|
|
Är ingen "supermeck" men nog kan man basic saker och lite därtill. Har en polare, bekant som först skällde ut mig när jag köpte min 320 E30 för att det skulle vara en gammal bil o.s.v. Sedan följde jag med honom efter ca 2 månader då han skulle köpa en E36 320. Han ringde efter ca 20 efter det att vi skiljts åt och han var så kaxig att han minsann hade bättre, nyare bil. Han frågade varför en mätare var på rött. Jag frågade vilken men han kunde inte svara. Jag åkte dit och det visade sig att det var tempmätaren, biljäkeln kokade och han fattade ingenting. Jag sa direkt att det måste vara vattenpumpen, han envisades med att lämna in till BMW osv. Jag har numer en chippad 540, han sålde sin :) Ibland så straffar synden sig själv. beemoholist |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.