|
|
|
|---|---|
|
Har kollat tidigare trådar, men inte hittat riktigt det jag söker. Kondensorfläkten har slutat fungera på min 528 -98 Har testat fläkten mot spänning direkt. Den snurrar då utan problem. Mätt upp motstånden o konstaterat att dessa är kass. Någon som vet var jag kan köpa dessa motstånd förutom hos BMW? De tar nämligen 805 spänn för dem! Mycket tacksam för svar. | |
|
Ingen som har ngra tips? Hasso kanske? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Finns nog att köpa lösa hos Elfa om jag inte fattat fel sökfunktionen borde hjälpa dig att hitta rätt trådar är ju inte första gången detta är uppe. ///MVH Hasso Länk |
|
Ring en annan ÅF! Jag köpte ifjol för 380:- på Theanders i Lund. Eller är det annat i -98??? // Länk |
|
|
Tack för tipset pbengtss! Trodde BMW återförsäljare hade ungefär samma priser på reservdelar. Kollade med Lars Levin Bil i Värnamo, där tar de 400 spänn. Lite skillnad mot 805 :-) Bara till att inhandla och montera... |
|
|
Där ser man! Nu borde du ringa tillbaks och kräva att du får det för 400:-. Det är inte rimligt att de tar mer än 100% mer för en reservdel än andra ÅF. Du kan nu namnge åtminstone två ÅF som säljer för mindre än halva priset! Om du gör det - återkom gärna med resultat! // Länk |
|
|
Har bytt motstånden och fläkten går som den ska. Såg en tråd här på forumet om att kondensorfläkten skulle påverka motortemperaturen. Så är inte fallet. Tempmätaren står precis där den gjorde före byte av motstånd. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Var tempmäteren står bestämmer termostaten, men kondesorfläkten styrs även av motortempen och kopplas in vid behov, från -99 så används den mera än vanliga viskokylfläkten för kylning av motorn och flera olika parametrar styr då fläkten som hastighet, katalysatortemp, motortemp, trycket i AC anläggning mm. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.