AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.550

BMW E28 M10 Turbo

Hej!

Har en fin E28 och en extra M10 liggandes och nu har jag fått en idé om att turbomata M10. Har försökt hitta någon som har turbomatat M10:an i E28, men de projekt jag hittar är 2002 som turbomatats. Så jag undrar om nån har nån erfarenhet av E28 med M10 turbo?
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Vad exakt skulle skilja att turbomata samma motor i olika karosser?
Det är mer generellt än du tror.
Det jag tänkte mest på var platsproblem för turbo och avgassystem. Och var IC:n placerats och eventuella värmeproblem pga av trånga utrymmen. Då jag tycker det verkar vara mer plats i 2002:an för turbon.
Har precis konverterat min 83'as E21:a (M10 motor) och det är verkligen inte mycket plats att spela på. men de gick med turbon monterad uppåt och lite 'plåtstyling' av hjulhus :P
fluffgummi: Borrade du din motor? Och vad kör du för turbo?

Nån som har förslag på ett företag som kan borra motorn som är i närheten av Falkenberg?
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Då kan jag berätta att mer utrymme hittar du inte i en '02 jämfört med din E28.
Jag ser inte riktigt vad du vinner på att leta info efter hur man bygger i en '02. Bygg så det passar liksom.
iXer: Jag letar info om turbomatning av M10 i E28, men jag har inte lyckats hitta nån information om det. Så då tittade jag bara på vad som gjorts med motorn i de '02:or som turbomatats.
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
Det finns ju många e28 med m30 och stor turbo eller s38 så med m10 borde det ju var hur enkelt som helst att få plats!

/// Kristian
Har en 520 a e12 med turbo... i e28 finns det plats för stor turbo.

i e12an som jag har så ligger den neråt men då e det bara en T16 turbo ochså ...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.