|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en fin E28 och en extra M10 liggandes och nu har jag fått en idé om att turbomata M10. Har försökt hitta någon som har turbomatat M10:an i E28, men de projekt jag hittar är 2002 som turbomatats. Så jag undrar om nån har nån erfarenhet av E28 med M10 turbo? | |
|
Vad exakt skulle skilja att turbomata samma motor i olika karosser? Det är mer generellt än du tror. |
|
| Det jag tänkte mest på var platsproblem för turbo och avgassystem. Och var IC:n placerats och eventuella värmeproblem pga av trånga utrymmen. Då jag tycker det verkar vara mer plats i 2002:an för turbon. | |
| Har precis konverterat min 83'as E21:a (M10 motor) och det är verkligen inte mycket plats att spela på. men de gick med turbon monterad uppåt och lite 'plåtstyling' av hjulhus :P | |
|
fluffgummi: Borrade du din motor? Och vad kör du för turbo? Nån som har förslag på ett företag som kan borra motorn som är i närheten av Falkenberg? |
|
|
Då kan jag berätta att mer utrymme hittar du inte i en '02 jämfört med din E28. Jag ser inte riktigt vad du vinner på att leta info efter hur man bygger i en '02. Bygg så det passar liksom. |
|
| iXer: Jag letar info om turbomatning av M10 i E28, men jag har inte lyckats hitta nån information om det. Så då tittade jag bara på vad som gjorts med motorn i de '02:or som turbomatats. | |
|
Det finns ju många e28 med m30 och stor turbo eller s38 så med m10 borde det ju var hur enkelt som helst att få plats! /// Kristian |
|
|
Har en 520 a e12 med turbo... i e28 finns det plats för stor turbo. i e12an som jag har så ligger den neråt men då e det bara en T16 turbo ochså ... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.