|
|
|
|---|---|
|
Fick larmet kontrollera kylvattnennivån idag när jag skulle iväg med bilen. Sagt och gjort, motorn var ju inte varm och jag har ju inte haft några problem med övertemp någon gång så jag öppnad huven och skruvade av locket lite försiktigt. Inget väsande ljud alls som jag trodde man skulle höra och expansionstanken var helt snustorr? Har aldrig grejjat med detta på någon bmw innan så nu blev man ju lite ställd. Aja iväg och köpte lite glykol för att fylla på lite och se vad som hände när jag startade bilen. Skruvar först av avluftningsskruven lite och då kommer ett väsande ljud, skruvar sen av locket till expansionskärlet och även där kommer ett väsande ljud. Har ej startat motorn mellan dom två gångerna kanske jag ska tillägga. Denna gången var expansionskärlet halvfullt med kylvatten!? Startade bilen och inget larm, är detta ett vanligt fel och isf vad kan det bero på? Behöver jag vara nervös över att ge mig ut med bilen. Har aldrig upptäckt någon pöl med någon vätska under bilen någon gång heller. Tacksam för svar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.