|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Efter 3 veckors letande kom jag fram till ett fint exemplar av 728iA. Blev ingen 730 och uppåt denna gång då jag måste tänka ekonomiskt också. Men bilen är helt underbar och hästarna räcker enormt väl för mig. Detta är min första bil någonsin och jag är supernöjd. Bilen har förra månaden fått Inspectio II gjort och hjulen är balanserade. Den har all viktig utrustning förutom Navigator och GSM. Älskar fälgarna och är super supernöjd. Har tvättat den men inte mer än den. Behöver tips och råd inför vax/polish av bilen och motorrummet. Finns guider här har jag sett. www.abdalian.se/bmw för bilder priset blev 65000 kr, är det ok tycker ni? | |
| Ser fin-fin ut, förutom hjulbultarna... Har ingen koll på modellen men 65k verkar prima. Ta väl hand om den! | |
| Ah, shadowline och M-parallell fälgar.. finfint. Sätt på vita blinkers runt om och rundade 750 kromgrillen så blir det riktigt snyggt! | |
|
:) tackar jag kan inte sånt så kan ni förklara vad Shadowline är för något? synd bara att det är kassett och växlare, får ingen svar från BMW vad det kostar att byta till CD. |
|
Hawar |
Tjena !! Grattis till bilen ;)) Hawar |
|
Alltså din bil är i shadowlineutförande.. svarta lister runt rutor och på dörrar istället för krom, samt lackade lister på stötfångarna istället för krom. Ganska ovanligt. Gör att bilen ser modernare ut tycker jag. Kompletterar du med vad jag nämnde ovan ser den typ 5 år nyare ut än de flesta andra E38or. |
|
Hawar |
Shadowline är när listerna är svarta istället för krom |
| tackar, då vet jag | |
|
Den bilen ser bekant ut, köpt i Lidköping va ? Har alltid tyckt att den bilen ser hel och fin ut ! //Peo |
|
|
Mycket snygg bil! Håller med Johan, montera faceliftbakljus, vita blinkers, 750-kromgrillen samt kromlist på bagageluckan så blir den helt underbar =) BMW CS #5139 |
|
|
vad är de förresten för fel med cd-växlare? själv tycker jag betydligt bättre om växlare än enkel-cd. Tvivlar förresten på att de finns enkel-cd till E38, jag har inte sett nån som har de iaf... BMW CS #5139 |
|
|
ja det är den i Lidköping. jag vill inte ha en cd bara utan istället för kassett vore en mp3/hdd stereo eller en mp3 CD spelare mycket bättre för mig. dels för att jag vill uppgradera ljudet, alla högtalare m.m. men jag vet inte om stereon som ju är kassett pallar nåt. något som har info om den, BMW Radio business RDS. hur många watt den har osv |
|
|
Växlare kostar 5-6 tusen beroende på din bils utrustning, då du inte har navi (eller dsp?) blir det dyrare med installation då kablar måste dras från huvudenheten om jag förstått det rätt. Jag vet inte om en Ipod med icelink funkar? prova det i så fall :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Välkommen som 7-serie-ägare och grattis...såg fin ut! Hilsen // TonyH |
|
|
Vilken årsmodell och hur många mil? |
|
|
1996 med 20400 mil Icelink? Behövs inte en Cd stereo innan, det går väl inte att koppla till kassettspelaren, eller? |
|
| Hur får man tag på 750 grillen.. | |
| 750 IAL: Finns hos BMW handlarna! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.