|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en fråga angående M3 E30. Fallet är så att jag blivit erbjuden att byta till mej en M3 E30. Det är en svensksåld års-88 med 16000 mil på mätaren, diamantsvart, den ska vara i kanonskick enligt ägaren ingen rost. Ganska påkostad med tex, ställbara bilstein, ställbara fjäderben. Mycket standardutrustning. Hur värderar ni en fin sån här? PB | |
|
90 - 100kkr om det stämmer som du säger rostfri, ställbart chassi / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ Länk |
|
|
Jag värderar den lite högre ca 110kkr. Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Petrus: Även jag värdera denna bil högre dvs:110-och uppåt lite beronde på hur skicket är,om det är kanon skick så är 110 ett under pris. Men som sagt man har olika åsikter vad ett kanon skick är.... |
|
|
Som starre skriver är det svårt att veta vad "kanonskick" är. Men är den i det närmaste rostfri, allt fungerar, inredningen hel och fin, maskinellt i bra kondition och hygglig dokumentation så tror jag absolut den är värd 110' och kanske uppemot 120´. Är den i riktigt fint skick och allt är tipp topp så handlar det snarare om 130´. M3e30 under 100´ brukar behöva kostas på en del för att bli fina och välfungerande och då hamnar man snart på 120´eller mer. Ska du bara ta den i inbyte och sedan sälja vidare kanske du inte ska ge mycket mer än 100' för den. Alltid en liten risk att ta ett inbyte som ska säljas vidare. Racerbilen: Länk |
|
|
Hur är det med dessa, antar att dom stiger i pris istället för att sjunka. Eller är jag helt fel ute? PB |
|
|
kollade upp bilen i bilregistret och det har varit 20 ägare på bilen, det känns lite mycket. Visst bilen är ju 18 år och den kan vara fin för det. PB |
|
|
Jag hoppas och tror att de kommer stiga de närmaste åren men det är ju svårt att se in i framtiden. De senaste åren har de iallafall blivit dyrare. För fem år sedan fick man en skaplig för 75´ och en riktigt fin för 120' nu får man nog räkna med 85-90' för nåt som går att köra med och säkert 130-140' för toppexemplaren. Resonemanget gäller årsmodell 87 -88. Racerbilen: Länk |
|
|
Jag vet om en sv-såld 88 även den med ca 16000mil på mätaren, som såldes för ca en månad sen och den gick för 120 000:-. Så jag skulle värdera den till ca 110 000-120 000 kr. Fredrik Andersson Svenska M3 E30 Registret www.m3e30.se |
|
|
Hur stor marknad är det för en sån här bil? Jag vet ju att det inte finns många till salu. Har alltid varit lite sugen på en M3 E30, kom gärna med lite nackdelar och fördelar med denna bil. Har tyvärr fått lite beslutsångest!!! PB |
|
|
Jag har bara sålt en M3e30 och det var en skapligt fin -87:a och den var inte speciellt svårsåld. Kollar man lite på annonser så finns det gott om köpes annonser i förhållande till säljesannonserna. Och de som verkar fina blir sällan kvar länge. Är den verkligen fin så behöver du nog inte oroa dig för att få den såld. Fördelar: *Provkör så märker du, ingen raket jämfört med dagens motostarka bilar men körglädje som få andra bilar erbjuder. *Stabilt andrahandsvärde *Pålitlig mekanik om den skötts rätt *Lättskruvad Nackdelar: *Försäkring (kolla vad den kostar just dig) *Komforten, hygglig för biltypen men inte mer. *Vissa tycker en BMW ska ha en sexa (har dom hört en varvande s14???) *Åldern, bilarna börjar bli lite till åren och skicket kan vara därefter, viktigt att hitta rätt exemplar. Racerbilen: Länk |
|
|
Tack för eran info. Det blir inget byte, pga av att jag insett att jag inte har tid med fler sommarleksaker. Tråkigt att man ska behöva va förståndig ibland. PB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.