AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
967

Uppgradera högtalarna i en e39 touring med business stereo, hjälp?

st
87
sthlmopen
325 Touring m-sport -07
Hej, skulle gärna vilja uppgradera mina högtalare och vill inte lägga för mkt pengar, vad är detta för högtalare phoenix gold octane? Vilka säljer dessa?

Kom gärna med fler alternativ, var själv på BRL och de rekomenderade Infinity Kappa...

Vad skall man ha???

Tack.
Decibel
Octane låter helt ok, men ska du ändå ge dig på att byta så kör hellre på deras RSD-serie, kostar nån hundring mer för allt men det är värt det i långa loppet.

-----------------------------
Äger och driver Boxmen Custom Car Audio Länk
gretzky
Om du inte tycker att ljudresurserna räcker till från början, så borde man kanske utgå från "källan" till allt ljud för att göra ett högtalarbyte rättvisa.
Skulle börja med stereon och sen vidare till högtalare o ev slutsteg.
Vet att e-39:an e lite speciell, men som farbror Barbro sa, (-det finns inga genvägar till det perfekta ljudet).
Lycka till!

dieseldoris
st
87
sthlmopen
325 Touring m-sport -07
Tänkte faktiskt bara byta högtalarna vill bara att det skall låte lite mer och bättre, tycker att orginal stereon är ganska snygg och smälter in med övrig inredning.

Men det är alltid bra med tips, tack!
Decibel
Huvudregeln när man bygger ljud (norr om dalälven iaf) är:
Skit in, Skit ut

Matar man en "dålig" signal till högtalarna så låter det inte bättre med andra, möjligen "bättre dåligt".
Jag har ingen insikt i hur originalstereon är på E39 så det låter jag vara osagt om den håller måttet.

-----------------------------
Bilstereogalningen NO:1
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
Det man tjänar mest på att byta är högtalarna.

Följande steg är att installera en förstärkare, men det är lite problem mes business stereon som inte har någon lågnivå utgång. Då finns det två allternativ: löda in lågnivå utgångar (bäst) eller köp en förstärkare med högnivå ingång och koppla högtalar utgångarna till förstärkaren.

Vanliga dödliga hör ingen skillnad på på en hyfsad stereo och en bra stereo!

/// Kristian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.